Tuesday, December 24, 2013

4 Tips Kuruskan Badan dengan Set Kurus Shaklee

"Aku aku dah makan set kurus, tapi tak kurus pon"
 Haa... mungkin ada yang merungut, berat tak turun dan tak kurus. Susah kan nak turunkan berat badan. Banyak cabaran dia. Dah cuba bersenam. Dah cuba tahan makan. Macam-macam dah buat. Tapi, tak turun-turun jugak. Mesti kita jeles tengok orang kurus. Nak pilih baju pon senang je time shopping. Jom baca perkongsian saya tentang tips kurus.

4 Tips Kurus

Air - Asasnya, air adalah "detox" utama untuk badan atau ia boleh diistilahkan detox semulajadi untuk kurus. Mudah dan senang. Tapi jangan ambik air manis-manis pulak. Program kurus ke laut pulak jadinya. Untuk kurus, minum air yang cukup untuk membuang toksik-toksik di dalam badan kita. Toksik ini juga menjadi faktor badan kita gemuk. Ia perlu disingkirkan supaya nutrient daripada makanan mudah diserap oleh badan kita. Sebaik-baiknya, minum air kosong 3-4 liter sehari untuk berjaya di dalam program kurus anda.

* Tips: setiap 25kg berat badan perlukan 1 liter air. Sekiranya berat badan anda 75kg, jumlah air kosong diperlukan badan anda adalah 3 liter sehari. Kalau susah sangat nak kira, pastikan air kencing anda adalah jernih. Ini menandakan badan anda mempunyai cukup air.



Jadual makan yang tetap - Amalan waktu makan yang betul dan tetap sangat penting di dalam kejayaan menurunkan berat badan. Ini mengelakkan tahap metabolisma di dalam badan kita menurun. Apabila metabolisme badan menurun, ini akan menyukarkan lagi untuk menurunkan berat badan. Selain itu, jadual makan yang tidak teratur menyebabkan kita makan dengan lebih banyak. Contohnya, jika kita meninggalkan satu waktu makan yang sepatutnya, ini akan menyebabkan badan kita berada dalam keadaan "starving mode". Apabila keadaan ini berlaku, kadar selera makan kita bertambah dan kita akan cenderung untuk mengambil makanan secara berlebihan. Oleh itu, ia akan menyumbang kepada faktor kegemukan.




Kawal Pemakanan - Aspek utama di dalam pelan pelangsingan badan ialah mengamalkan pemakanan yang seimbang. Makanan berlemak dan berminyak  serta makanan rapu (junk food) perlu dielakkan. Kurangkan juga makanan yang berkarbohidrat tinggi seperti nasi dan berasaskan gandum atau pon tepung. Gantikan makanan tersebut dengan makanan yang berserat tinggi iaitu mempunyai low glycemic index (GI) atau Indeks Glisemik yang rendah. Makanan yang tinggi gula dan garam jugak perlu dikawal bagi mengelakkan makanan tersebut menjadi lemak berlebihan dan menyerap air belebihan di dalam badan. Lebihkan sayur-sayuran dan buah-buahan.

* Tips: Segenggam nasi - karbohidrat yang perlu untuk badan kita hanyalah segenggam sahaja untuk setiap hidangan bagi mengawal kemasukkan kalori di dalam badan. Jika berat badan anda tetap setelah mengamal diet segenggam nasi, cuba kurangkan lagi daripada segenggam tangan anda untuk membantu penurunan berat badan.




Bersenam - Aktiviti fizikal amat penting dalam pembakaran kalori di dalam badan. Ia membantu membakar lemak-lemak yang terpendam di dalam badan untuk disingkirkan melalui sistem perkumuhan badan. Senaman juga penting untuk membina semula otot-otot kita setelah aktiviti pembakaran lemak berlaku. Ini untuk mengelakkan badan kita menjadi menggeleber atau pon flabby setelah anda kurus. Untuk menurunkan berat badan dengan cepat, senaman berat seperti berenang dan berjogging adalah paling banyak membakar kalori di dalam badan. Namun, anda digalakkan memilih senaman untuk kurus mengikut kesesuaian diri anda.



Cadangan Supplement

  • OmegaGuard - untuk membakar lemak termendap dan mengawal selera makan serta mengekang pemendapan lemak serta bagus untuk metabolisma badan.
  • Lecithin - untuk memecahkan lemak yang baru masuk ke dalam badan supaya tidak melekat pada membran sel badan. 
  • Alfafa - detox dengan membuang toksik di dalam badan. 
  • Herba-Lax - untuk proses detox dengan mencuci usus badan supaya penyerapan nutrien berlaku secara optimum. 
  • Energizing Soy Protein - sebagai "energy booster" atau pemberi tenaga supaya tidak letih dalam tempoh menguruskan badan dan mengelakkan badan menggeleber selepas kurus serta rebounce.
  • Cinch Shake Mix - Untuk mengawal selera makan dan mengelakkan badan menggeleber selepas kurus serta elakkan badan naik semula (rebounce).
  • Cinch Energy Tea Mix - Menaikkan metabolisma badan supaya pembakaran kalori berlaku dengan mudah.
Untuk mendapatkan set kurus yang lain dan bersesuaian dengan bajet anda, sila klik sini. Dengan menggunakan set kurus shaklee, anda tidak perlu BERLAPAR atau BERPUASA sepanjang diet anda. Anda boleh maintain kurus tanpa menyekat makan MAKANAN IDAMAN ANDA. Untuk testimoni kurus shaklee, jom layan video di bawah.



Dengan setiap pembelian daripada saya, anda akan mendapat:
  • Consultation dan Tips PERCUMA
  • Jadual dan Cara Makan
  • Sampel Meal Plan
  • E-book PERCUMA
  • Jemputan ke GROUP FB tertutup

Independent Distributor: 
| Shaklee ID: 1001140 | Nurul Huda |
| SMS/Whatsapp: 019-3853460 | PM FB: Seenice Care |
| EMAIL: seenicecare@gmail.com |

No comments:

Post a Comment