Tuesday, January 13, 2015

Sekolah Berprestasi Tinggi Di Selangor

Satu malam saya duk fikir pasal sekolah Dania yang nak masuk darjah satu tahun depan. Feedback dari jiran yang masuk darjah satu tahun ni sangat ramai dan crowded. Saya belom apa-apa lagi dah cuak. Katanya, ada sampai budak menangis masa balik sebab takot sangat terlalu ramai dengan parents skali.

Uih, hati saya berdetak risau. Sape yang tak risaukan anak yang baru nak belajar kenal alam sekolah baru. Tambah-tambah dengan macam-macam kes boleh jadi. Hati rasa tak sedap hati. Tu yang buat saya start tanya kawan-kawan dan google pasal sekolah anak nanti. Walau pon saya dah daftarkan Dania, tapi tak salah saya cuba cari alternatif terbaik.


Hasil saya google, saya jumpa 3 je sekolah yang berdekatan dengan rumah. Tu dah consider jauh sangat dah sebenarnya. Satu di Kajang dan 2 di Bangi. Kawan-kawan cikgu pulak cakap 4 je. So, taktau mana lagi satu.

Ish, mode tengah risau ni walau setahun lagi :) . Terpaksa gigih cari alternatif semula. Sebenarnya, bukak faktor crowded saja yang saya beratkan. Tapi faktor penerimaan pelajar semasa proses pembelajaran berlangsung. 

Feedback sorang guru cakap, kalau murid terlampai ramai, nanti cikgu tak dan nak fokus pada satu-satu murid. Kesian kat anak kita nanti. Tapi, kalau murid terlampau sikit pon tak bagus dari segi persaingan pulak. Murid takleh nak bina diri untuk bersaing secara positif jika takde persaingan dalam kelas dan skolah.

Fuh!!! Belom lagi selesai lagi pencarian saya. Nanti bersambung di lain entry :)
Oh ye, alang-alang cakap pasal anak kan. Saya nak promo sket multivitamin untuk kanak-kanak, iaitu chewable vitalea  yang rasanya seperti anggur di mana ia lengkap dengan multivitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh.

Kanak-kanak yang tak cukup nutrient mudah jatuh sakit. Anak-anak yang sihat mudah nak terima pembelajaran yang diajar. Takdela selalu tak gi sekolah je. Nantu ketinggalan pulak dalam pembelajaran.

Harga sebotol RM111. Jika dengan pembelian dengan promosi ini, anda mendapat penjimatan RM27.75 untuk setiap botol, iaitu jatuh kepada RM83.25 sebotol. Haa, jimatkan? Apa tunggi lagi. Grab je. :)


Hubungi:
Nurul Huda MS
SMS/WhatsApp: 019-385 3460 
Shaklee ID: 1001140

1 comment:

  1. Ni pandangan saya la ye... kalau bab sekolah, asalkan anak selamat dan selesa, tu pon dah cukup... bila dia selesa, dia boleh fokus pada pelajaran, kita sebagai parent yang perlu bimbing minat dia nak belajar... sebab untuk peringkat rendah, itu yang penting, sekadar pandangan saya

    ReplyDelete