Pages

Thursday, December 11, 2014

Video Ibu Menyusu Yang Bertenaga Dan Ceria Dengan Penuh Gaya Dan Berjaya

Eh sebelum nak tengok video tu, apa kata saya cerita dulu tips sokongan untuk berjaya untuk menyusu. Tips sokongan ni penting tau supaya kita tak give up. Sebab ada orang, mudah tensen bila takde sokongan.

Mesti pernah dengar cakap-cakap orang tua, " mesti susah nak tinggal anak nanti sebab nak ngempeng". Atau "lecehla nak menyusu nanti kalau nak gi jalan". Tak kurang jugak yang kata, "nanti anak nak menyusu macam mana bila kerja".

Haa..masa ni la gunanya kita sokongan untuk kita berjaya menyusu secara eksklusif.


Ibu bapa mana lah taknak nak beri makanan terbaik untuk anak kan. Anak sihat, ibu ceria dan bergaya lagi. Bonus tau bagi ibu menyusu dapat bakar kalori 300-500 kalori. Dapatlah maintain slim  kan :) . Ok meh saya cerita bab sokongan ye.


3 Tips Mendapat Sokongan Untuk Menyusu Bayi

Suami - orang yang terdekat dengan kita. Tolonglah para suami faham dan belajar ilmu penyusuan. Bila dah faham, suami kita dapat bantu kita dan jadi orang yang tolong backup bila ada orang duk cakap-cakap negetif.

Keluarga - maklumkan pada keluarga hasrat kita sebagai ibubapa. Mungkin ada di antara keluarga kita yang tak setuju dengan pendapat kita. Tapi, kita sebagai ibubapa perlu menetapkan pendirian kita. Yakinlah, Al-Quran menyarankan kita menyusukan anak sehingga 2 tahun ada hikmahnya.

kumpulan sokongan- Dapatkan sokongan rakan-rakan yang pro penyusuan, peer kauselor atau kaunselor laktasi/pakar laktasi bila kita hadapi masalah penyusuan. Penting untuk kita berjumpa dengan orang yang betul yang benar-benar boleh membantu. Dengan cara ni, kita dapat jauhi dengan orang-orang negetif yang boleh mematahkan semangat kita. 

Eh nak tau tak, kesah seorang peer kaunselor ni? Jom kita saksikan video ibu ceria ni menyusu. Layan.....



Haa... Tere tak produk ni bagi kesan yang sangat bagus pada peer kaunselor ni? Kalau kita ni yang tengah stress ke apa, elok sangat makan produk ni tau. Ye la, macam entry Cara Atasi Letih Supaya Susu Badan Banyak, saya ada ceritakan hubungkait stress dan menyusu.

Anyway, sapa yang nak order produk ni, cecepat hubungi saya di talian yang tertera. Kalau korang taknak cepat give up lah macam saya dulu-dulu. Stress tau. Langsung give up dan susu formula lah penyudahnya. Huhu, sedihnya teringat :( . 


Hubungi:
Nurul Huda MS
SMS/WhatsApp: 019-385 3460 
Shaklee ID: 1001140










No comments:

Post a Comment