Friday, October 11, 2013

Punca dan Rawatan Sakit Sendi Lutut

Sakit lutut dan sakit sendi lutut sangat sinonim denga warga emas berusia. Ia juga dikenali sebagai Osteoarthritis dan tergolong di dalam penyakit arthritis. Semakin meningkat usia kita, semakin berkurang collagen di dalam badan kita. Kekurangan collagen di dalam badan adalah salah satu punca sakit lutut atau sakit sendi. Ini kerana, collagen yang berperanan membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang mula berkurangan dan mula rosak di dalam tulang rawan kita. Akibatnya, kesakitan akan mula terasa disebabkan tulang rawan mula haus dan terhakis.

Badan kita juga boleh menghasilkan collagen sendiri. Akan tetapi, penghasilannya tidak menampung keperluan badan dan mengganti semula Collagen yang sudah rosak. Apabila Collagen makin terhakis, pbahagian tulang lain juga akan turut rosak. Oleh itu, collagen berfungsi memberi regangan kepada sendi, menjaga rangka lutut, dan pada masa yang sama memelihara tulang rawan yang mula rosak. Apabila Collagen mula rosak, lutut akan mula membengkak dan tulang kat bahagian lutut akan mula membesar melebihi rangka lutut.


Terdapat beberapa cara perubatan moden untuk mengatasi masalah ini. Antaranya, melalui suntikan gel, pembedahan dan pemakaian "guard" atau alat sokongan ketika berjalan. Adakah rawatan ini menjamin kualiti hidup dan penyembuhan optimum? Menurut pakar yang merawat ayah saya sendiri, faktor usia juga menyebabkan pesakit-pesakit sendi ini tidak berjaya dirawat. Adakah ini jalan akhir bagi mereka? Mereka jugak berhak menjalani kualiti hidup yang sempurna. Pendapat itu agak bertentangan dengan konsep islam iaitu "Tiap-tiap penyakit, pasti ade penawarnya". Kita todak boleh berputus asa untuk membiarkan diri kita terus tidak mendapat kualiti hidup yang sihat.

Jadi, untuk mengatasi masalah ini, saya berpendapat kita perlu menggantikan collagen yang rosak dengan pengambilan supplement Collagen. Untuk itu, saya mengesyorkan Supplement Collagen Shaklee boleh menjadi alternatif sebagai rawatan di atas. Insyaallah, pesakit sendi lutut dapat menikmati kualiti hidup yang lebih baik.


Bagaimana Shaklee Collagen Powder membantu sakit lutut & sakit sendi?

Dengan pengambilan supplement Shaklee Collagen Powder (SCP), Collagen  dari (SCP) akan diserap oleh tubuh dan seterusnya meresap ke bahagian sendi seperti lutut tadi. Dengan ini ia akan membaiki bahagian-bahagian yang rosak tadi dan turut mengganti Collagen yang rosak secara perlahan. Secara perlahan-lahan juga bengkak akan dipulihkan dan tulang yang terkeluar dari rangka akan dimasukkan semula ke dalam rangka. Mengikut ujian klinikal, kesan pengambilan collagen ini memberikan positif seawal 8 minggu pengambilan bahkan menampakkan hasil yang lebih awal daripada itu. Namun, kesan positif ini akan berjaya dengan pengambilan secara konsisten. Collagen ini bersifat elastik, tapi ia sangat kuat.

Macammana? Anda berminat untuk mendapatkan Shaklee Collagen Powder?
Shaklee Collagen Powder ni ada banyak kegunaan, bukan untuk sakit sendi lutut saja, tetapi ia sangat sinonim dengan KECANTIKAN! Apasalah kita kekal cantik dengan sihat. Itu dah bonus dah tu. Nak bonus lagi, kita nampak kemas dan sentiasa bertenaga! Biasanya orang akan beli 4 kotak terus untuk makan selama 8 minggu.


Oh bulan ni ada PROMO BEST!! Harga asal RM 298 tau.
Tapi khas October 2013, harga ni jatuh menjunam!!
Beli 1 Kotak Collagen, dapat HARGA PROMO + FREE postage
Beli 3 Kotak Collagen, dapat HARGA PROMO + FREE postage + FREE Shaklee Membership
Beli 6 Kotak Collagen, dapat HARGA PROMO + FREE postage + FREE Shaklee Membership + FREE 1 kotak Collagen + FREE CoQ Health (Supplement untuk Jantung) !!!
Cepat hubungi saya sekarang untuk Shaklee Collagen Powder anda!


Independent Distributor: 
| Shaklee ID: 1001140 | Nurul Huda|
| SMS: 019-3853460 | PM: FB: Seenice Care | EMAIL: seenicecare@gmail.com |

No comments:

Post a Comment