Thursday, May 15, 2014

Cara Label Susu Perahan

Harini, saya nak kongsi cara saya melebel susu perahan. Boleh tengok gambar atas. Label susu perahan adalah sangat penting untuk memastikan susu perahan tidak melebihi tarikh luput. Untuk mengetahui tarikh luput susu perahan, insyaallah saya akan kongsikan di entry lain ye.

Cara Melabel Susu Ibu Yang Diperah:

1) Gunakan sticker seperti gamba di atas. Jika anda menggunakan plastic pakai buang, boleh tulis terus di atas plastik tersebut.
2) Tulis tarikh susu diperah
3) Tulis masa susu mula diperah
4) Tulis jumlah kuantiti susu supaya memudahkan kita membuat bajet jumlah susu yang diminum oleh bayi
5) Tulis nama bayi anda jika anda menghantar bayi anda kepada pengasuh untuk mengelakkannya daripada bertukar dengan susu bayi lain.

Macam dalam gambar di atas, saya tak tulis nama sebab saya tak hanta pada pengasuh pon. Nak lagi tips menyusu daripada saya, ikoti blog entry saya akan datang. Jika anda inginkan set penyusuan shaklee, jangan lupa hubungi saya Nurul Huda M S 019 385 3460. Insyaallah saya cuba berikan konsultasi terbaik untuk anda :) . Selamat menyusu ye !!!

sent via mobile
*************
Nurul Huda M S
Shaklee Independent Distributor [1001140]
019 385 3460 [sms/whatsApp]
seenicecare@gmail.com
http://seenicecare.blogspot.com
http://www.facebook.com/seenicecare

No comments:

Post a Comment