Monday, December 23, 2013

Makna Di sebalik Nama Blog Seenice care

Assalamualaikum..

Walaupun cabaran 30hari entry dah masuk hari ke 4, saya berazam nak kejar balik. Takpe, sikit2 lama2 jadi bukit. So now saya nak update untuk cabaran hari ke dua.

Hari #2
Entry #1: Makna di sebalik nama blog anda



Seenice Care

Asal nama "Seenice Care" tu daripada nama bisnes-bisnes saya yang lain iaitu SeeNice Art  (graphics design and printing) dan Seenice Style (menjual pakaian wanita dan kanak-kanak). Konon nak wat branding sendiri la ni. ehehe. Cuma, niche ada perbezaan dibelakang perkataan "Seenice" tu. Saya tak kesah grammar salah ke apa, janji membawa maksud tersendiri bagi diri saya. Jom kita tengok satu-satu.

Maksud "Seenice" atau SeeNice

See - tengok / lihat / pandang
Nice - cantik / lawa / manis
So, maksudnya cantik dipandang dan dilihat. Kalau orang nak beli pon orang akan tertarik. Ala-ala jatuh cinta gitu dengan barang dan servis yang ditawarkan.

Maksud "Care"
Care - ambil berat pasal kesihatan, kecantikan, keibubapaan, pelanggan, pengalaman dengan berkongsi tips-tips yang berguna dan kebaikan produk shaklee. Pendek kata, dengan perkongsian ini dapat meningkatkan kualiti hidup kita dengan secara sihat, semulajadi dan alami. "Care" ni juga niche blog ni lah jugak. Sama macam SeeNice Art, niche dia pasal art. Dan Seenice Style niche dia pasal style pakaian.

Saya akan pastikan, nama blog senang dan mudah disebut dan diingat. Tips untuk memilih sesuatu nama pendek dan ringkas. Dan sebaik-baiknya,  mempunyai tiga suku kata. Tips2 ni pon saya kutip ilmu dari blog mummy Lyna, mysuperkids. heehee. Saya ni follower tegar juga masa jadi SAHM dulu sebelum jadi FTWM. Blog penuh dengan tips dan motivasi. Best..best.. :) Okla, rasa tu je kot nak cite. Kalau nak dapatkan service saya, boleh contact saya seperti details di bawah ye.


Independent Distributor: 
| Shaklee ID: 1001140 | Nurul Huda |
| SMS/Whatsapp: 019-3853460 | PM FB: Seenice Care |
| EMAIL: seenicecare@gmail.com |


No comments:

Post a Comment