Wednesday, December 17, 2014

Big Bad Wolf Book Sale Murah Gila! Sangat Berbaloi!

Tahun lepas, duduk dekat je dengan MIECC Mines tu. Tapi sebab tengah sarat preggie dan memang ramai sangat orang, saya berani nak pegi kat crowd sendiri. Lagipon, dah suntuk masa dah masa tu dan asben plak tak dapat cuti. So kirim kat sepupu je lah. Dapat gak rembat 2 buku.

Alhamdulillah, beli dua buku berkenaan kesihatan. Satu buku berkenaan dengan rawatan kencing manis atau diabetes dan satu lagi buku tentang kesihatan jantung. Dua penyakit ni memang penyakit gaya hidup orang Malaysia masakini yang mampu hinggap orang muda juga kebelakangan ini.



Murah dan berbaloi !

Hah! Nampak tak harga dia? Murah sesangat kan. RM8 je setiap satu. Since saya dah kemas masa nak pindah rumah duki, buku ni lama terperuk dalam kotak. Munggu lepas baru jumpa balik selepas intensive mencari. Ehehe.

So, saya baru start baca buku ni. Saya baca buku "Food That Combat Diabetes" ni dulu. Sebab utama ialah umi walid saya dah ada diabetes sekarang. Dengan cara ni, saya boleh bantu umi walid kawal diabetes dan juga kongsi dengan orang lain bagaimana kita boleh bantu pesakit diabetes selain daripada ubat.

Kita sebagai anak mesti nak tengok orang tersayang kita sihat dan ceria sentiasa. Mungkin kita kekurangan dana untuk sesekah pada mak ayah kita. Tapi, dengan cara berkongsi ilmu pon kita boleh bersedekah ilmu yang kita tahu. Ilmu Allah sangat luas. Tidak semestinya perubatan moden saja boleh atasi penyakit. Selagi kita berikhtiar, doa dan tawakal, insyaallah ada jalannya Insyaallah.


Asalnya, Big Bad Wolf Sale ni berakhir 16 December, iaitu semalam. Kitorang tak tau pon ada diskaun lagi semalam. Tau pun masa bayar. Alhamdulillah. Rezeki anak-anak. Tapi lagi best untuk korang yang belum pegi, BBW Sale ni dah extend sampai 21 Dec 14


Perkongsian hasil pembacaan saya dalam buku "Food That Combat Diabetes".

Setakat pembacaan saya, sebenarnya banyak kajian menunjukkan pesakit diabetes memerlukan lebih vitamin C berbanding dengan orang biasa kerana insulin yang sepatutnya mengangkut vitamin C kepada sel tidak menjalankan tugasnya. Ini kerana pesakit diabetes tidak menghasilkan cukup insulin atau rintang insulin. Oleh itu, ia boleh menyebab mereka berada di bawah risiko kekurangan vitamin C.

Jadi, pesakit diabetes yang selalunya akan mendapati lukanya akan lambat sembuh. Selain itu, gusi berdarah jugs menjadi kebiasaan di kalangan pesakit. Fungsi vitamin C bagi pesakit ialah membebtuk kolagen untuk pembentukan sel bagi mengelakkan luka lambat sembuh dan gusi berdarah. 

Eh, melalut cita pasal vitamin plak ya. Tapi takpe, nanti saya sambung lagi cerita pasal Big Bad Wolf Sale yang saya pegi semalam ya. Oh ya, kalau nak dapatkan vitamin C daripada saya, boleh hubungi saya di talian tertera. Bulan ni promosi vitamin C tau:

>> Beli 6 Percuma 1
>> Beli 2 Diskaun 5%

Jangan tunggu-tunggu lagi sebelum terlambat :)

Nurul Huda MS
SMS/WhatsApp: 019-385 3460 
Shaklee ID: 1001140

No comments:

Post a Comment