Friday, February 28, 2014

Minuman Bertenaga Terbaik Untuk Semua

Sejak saya duk share pasal shaklee kat facebook saya, ada yang tanya saya...

"Ada tak vitamin yang boleh buat bertenaga dan malam-malam tak ngantuk awal"

"Ada tak supplement yang boleh bagi tenaga lebih tapi taknak gemuk"

Tak kurang jugak ada yang nak kasi hadiah kat husband sempena aniversarry. Katanya;

"Husband saya siang keje....malam pulak angkat barang-barang uruskan bisnes... hujung minggu pulak belajar.... Ada tak vitamin untuk tak cepat penat dan letih"

Saya cakap kat diorang, "Insya Allah ada". Saya bagi beberapa pilihan untuk diorang berdasarkan bajet dan fleksibiliti cara diorang nak consume. Yerlah, ada yang cakap tak suka makan pil besar... Ada yang cakap jenis lupa dan malas nak makan pil. Untuk itu, saya cadangkan ESP atau Energizing Soy Protein untuk mereka. Ok jom saya citer pasal ESP ni eh.


Bagaimana ESP Memberi Tenaga Kepada Pengamalnya?

Energizing Soy Protein adalah minuman bertenaga yang terdiri daripada makanan rendah glycemic index. Untuk lebih mudah difahami, sila rujuk graf di bawah:




High-Glycemic Index (Tinggi Glisemik Indeks) - melepaskan gula atau glucose di dalam darah dengan kadar yang cepat. Apabila gula dilepaskan dengan cepat, tenaga juga akan dilepaskan dengan cepat. Ia adalah hasil penukaran gula kepada tenaga. Jadi, seseorang itu akan cepat lapar dan membuatkan seseorang itu akan makan berlebihan.

Low-Glycemic Index (Rendah Glisemik Indeks) - melepaskan gula atau glucose di dalam darah secara perlahan. Gula yang tercerna akan ditukarkan kepada tenaga. Oleh kerana proses pelepasan gula ke dalam darah secara perlahan, tenaga yang ditukarkan itu akan dilepaskan juga turun perlahan. Jadi, sesorang itu akan merasa kurang lapar dan kurang untuk makan berlebihan.

Kesimpulannya, minuman dan makanan rendah glycemic index mampu membekalkan tenaga yang lama seperti minuman berprotin tinggi shaklee ini. Jika anda masih mencari minuman pembekal tenaga yang berjam-jam lamanya tanpa menggemukkan dan tidak mampu untuk menelan pil-pil; Energizing Soy Protein Shaklee adalah jawapannya.
Ianya sesuai untuk:
  • Pesakit diabetes yang perlu mengawal diet harian
  • Ibu mengandung
  • Ibu berpantang
  • Ibu menyusu
  • Lelaki atau wanita yang selalu letih dan penat
  • Orang yang tengah berdiet untuk menurunkan berat badan

Harga pasaran untuk satu canister ESP ini adalah RM150 dan mampu bertahan sehingga 2 bulan serta kos penghantaran adalah RM10[semenanjung] / RM20[Sabah&Sarawak]. Pembelian daripada saya anda layak menerima:
☑ Resepi ESP
☑ Konsultasi PERCUMA


Jadi, hubungi saya segera !!



Independent Distributor:
| Shaklee ID: 1001140 | Nurul Huda M S |
| SMS/Whatsapp: 019-3853460 | PM FB: Seenice Care |
| EMAIL: seenicecare@gmail.com |

No comments:

Post a Comment