Tuesday, April 15, 2014

Makanan Minda Anak

Anak permata hati. Kita mesti nak tengok membesar dengan baik seiring dengan perkembangan mindanya.
Kanak-kanak 0-6 hingga sangat cepat daya pembelajarannya. Otak mereka ibarat span air. Cepat je sedut. So, kita as parent, kita perlu berhati-hati dengan tingkah laku kita depan anak-anak.

Teringat plak saya, masa saya dalam kereta. Saya terdengar Dania duk main-main kt blakang. Antara perbualannya, "hello, haa... Ape dia? Aku takdela.. Aku nak gi jalan ni". Oh, sebut perkataan aku.ni mesti dengar perbualan saya atau papa dia time cakap telefon dengan kawan-kawan kami. Cepat betol dia serap.

Selain, tingkah laki kita, makanan jugak penting untuk kita jaga. Pastikan anak-anak makan makanan yang seimbang. Kurangkan makanan yang berperisa seperti msg, manis dan masin yang tinggi. Sebut pasal makanan,terdapat beberapa jenis makanan minda untuk anak-anak untuk menyokong perkembangan minda kanak-kanak. Antaranya:

1) Kismis - ia adalah makanan sunnah yang memang terkenal untuk daya ingatan dan IQ yang tinggi. Amalkan sekurang-kurangnya 7 biji setiap hari.

2) Minyak Ikan - ia adalah adalah bagus untuk makanan otak dan minda di mana ia mempunyai tinggi kandungan DHA dan AHA.

OmegaGuard adalah cadangan vitamin minda untuk anak. Ia diperbuat daripada minyak ikan yang berkualiti daripada laut dalam yang bebas pencemaran plumbuim dan merkuri. Ia bukan dihasilkan daripada hati ikan tetapi daripada ikan sebenar. Pemprosesan dalam pengambilan minyaknya daripada penyulingan dan berkualiti tinggi.

Jadi, untuk dapatkan makanan minda untuk anak anda, hubungi saya Nurul Huda M S di talian 019 385 3460 untuk tempahan.

sent via mobile
*************
Nurul Huda M S
Shaklee Independent Distributor [1001140]
019 385 3460 [sms/whatsApp]
http://seenicecare.blogspot.com
http://www.facebook.com/seenicecare

No comments:

Post a Comment