Tuesday, April 22, 2014

Perbezaan Alfafa Shaklee Dengan Yang Lain

Alfafa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee dalam tahun 1950an.

# Ia diperbuat daripada tanaman Alfafa (Medicago Sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia.

# Alfafa dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan". Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfafa.

# Tumbuhan ini mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfafa dari shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun alfafa yang matang kaya dengan klorofil.

# Daun-daun ini dikeringkan dengan udara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala, bahan-bahan lain yang tidak penting dilupuskan. Daun-daun yang telah kering akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompreskan menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti.

Haa.. Cuba tengok bagaimana Shaklee menjaga kualiti produk alfafa ni. Ia mengambil proses yang lama dari proses menanam, menuai dan memproses untuk dijadikan tablet alfafa. Ianya sangat selamat, bebas bahan kimia dan paling penting nutrient terjaga semasa proses-proses di atas.

Masih berfikir-fikir lagi nak pilih alfafa yang mana? Takyah ragu-ragu, jika sebotol alfafa menepati packaging dan tarikh luput dan ber"seal" elok, insyaallah, banyak memberi manfaat kepada tubuh badan kita. Antaranya, menambah susu badan, setoks seluruh badan, bantu untuk kurus dengan menyingkirkan lemak dan kolestrol serta banyak lagi. Nak tau kebaikan dan manfaatnya, nanti saya kongsikan di lain entry.

Jom dapatkan alfafa daripada saya :) cuma hubungi saya di 019 385 3460 (sms/whatsApp). Kalau anda nak cuba untuk belian set-set tertentu, beritahu saya, saya cuba berikan konsultasi terbaik untuk anda, insya allah :)

sent via mobile
*************
Nurul Huda M S
Shaklee Independent Distributor [1001140]
019 385 3460 [sms/whatsApp]
http://seenicecare.blogspot.com
http://www.facebook.com/seenicecare

No comments:

Post a Comment