Friday, April 25, 2014

Protein Hebat Untuk Tenaga Berkekalan

Protein merupakan asas blok binaan untuk kesihatan yang kritikal dalam pembinaan dan pengekalan otot, pemulihan tisu, keimunan dan hampir keseluruhan fungsi tubuh. Selain itu, protein dapat menangkis kelaparan dan melonjakkan tenaga. Dr. Shaklee mencipta protein pengasingan pertama pada tahun 1961 dan mengandungi soya berkualiti tinggi dan protein tenusu yang membantu untuk mengekalkan tenaga, kecergasan dan stamina.

Kacang soya adalah protein semulajadi tinggi dalam menangkis rasa lapar. Ianya terdapat di dalam Chinch Shake Mix dan ESP Soy Protein Isolate Powder. Shaklee menggunakan soya berbentuk bukan GMO untuk memberikan kualiti terbaik.


Pengalaman berpantang Alisya yang cukup bertenaga:

Teringat saya semasa berpantangkan Alisya. Minuman wajib saya adalah ESP setiap pagi. Memang jauh perbezaan dari segi kesihatan dan tenaga saya semasa pantang Alisya dan Dania. Semasa lahirkan Alisya, saya cukup bertenaga walaupon luka C-Section saya belom sembuh. Saya takde masalah pon nak menysukan Alisya yang kerap bangun malam untuk menyusu. Masa pantang Dania, saya cukup stress dan tidak bertenaga dan akhirnya, saya kalah dengan berikan susu formula kepada Dania yang diselang-selikan dengan susu badan. Bila teringat balik, memang sedih, tapi saya nak tebus kembali dengan Alisya. Smoga Allah permudahkan.

Bila badan kita bertenaga, kita tak rasa penat dan bersemangat untuk teruskan penyusuan susu badan. Alhamdulillah, susu badan pon meriah. Saya juga mengambil ESP dengan set pantang shaklee dan set penyusuan shaklee. Selepas seminggu lebih, saya berpantang sendiri kerana perlu membawa Alisya ke hospital untuk pemeriksaan Jaundice. Memang agak tertekan, tapi alhamdulillah, saya laluinya dengan tenang bersama suami. Last-last, saya berpantang di KL je sendiri dengan bantuan suami. Masak semua sendiri. Bila Alisya dah bebas jaundice, saya terus balik umah mak saya. Mak saya cakap, saya ni bukan macam orang dalam pantang. Sihat dan sangat bertenaga. Kalau nak tau, Alisya dan Dania dua-dua dilahirkan secara C-section.


Kenapa ESP boleh kekalkan tenaga?

ESP ni adalah protein soya yang tergolong di dalam kategori makanan yang rendah Glisemik Indeks nya atau Low Glicemic Index. Ianya dapat mengawal gula di dalam darah di mana gula dilepaskan secara perlahan. Bila gula dilepaskan sedikit demi sedikit, tenaga kita akan kekal lama di dalam badan kerana gula adalah sumber tenaga kita. Ia sekaligus dapat mengelakkan gula berlebihan di dalam badan yang boleh menyebabkan kencing manis dan berat badan berlebihan. Oleh sebab itu, ESP sentiasa berada di dalam set berpantang, set penyusuan, set hamil dan set kurus.

Di mana anda boleh dapati ESP?
Anda boleh hubungi saya 019 385 3460 (sms/whatsApp) kerana saya adalah pengedar sah shaklee kerana shaklee tidak ada dijual di kedai-kedai atau stokis. Anda perlu dapatkan daripada saya kerana saya boleh cadangkan cara makan dan keberkesanan yang optimum kerana saya telah lalui pengalaman ini dan merasainya sendiri. Insyaallah, konsultasi secara percuma diberikan selepas pembelian.

sent via mobile
*************
Nurul Huda M S
Shaklee Independent Distributor [1001140]
019 385 3460 [sms/whatsApp]
http://seenicecare.blogspot.com
http://www.facebook.com/seenicecare

No comments:

Post a Comment