Thursday, April 17, 2014

Tips Elakkan Punca Kencing Manis

"Bos, kita kene control makan bos. Dulu saya badan macam bos jugak. Saya makan banyak dalam satu masa tu. Nak makan banyak boleh, tapi kene kerap. Sekarang saya diet makan. Masa saya buat checkup, bacaan gula dalam darah saya naik sampai belas-belas. Tinggi tu. Lepas tu, saya terus kawal makan. Nasib baik tak sempat makan ubat. Masa tu, umur saya baru 41 tahun"

Atas ni, perbualan kawan suami dengan dia 2 hari lepas masa breakfast. Tengahari tu, terus asben saya cita kesah ni kat saya. Dan-dan asben dan saya ambik makan sikit-sikit je. Maklumla, makan kat hotel buffet. Memang rambang mata. Insaf jap kami time tu. Harapnye insaf berterusan lah. Ye lah, siapa tak takot kalau kene kencing manis kan.

Tips Kurus Dan Elakkan Obesiti:
1) Kawal pemakanan dengan pengambilan seimbang.
2) Elakkan pengambilan makanan dengan kuantiti yang banyak dalam sesuatu masa.
3) Makan dengan kerap dengan kuantiti sedikit untuk mengelakkan rasa lapar.
4) Minum air kosong yang cukup.
5) Lakukan aktiviti fizikal seperti bersenam untuk membakar lemak-lemak jahat di dalam badan.

Set Kurus Shaklee:
1) ESP - Energising Soy Protein ialah minuman bertenaga yang berjam-jam lamanya dimana ia dapat membantu kawal rasa lapar. Ia juga mengelakkan kesan geleber selepas berat badan menurun dengan membina otot di mana lemak-lemak jahat yang telah dibakar. Minuman ini sangat sesuai untuk pesakit kencing manis kerana ia tergolong di dalam kumpulan makanan yang rendah glisemik index.

2) OmegaGuard - Vitamin ini diperbuat daripada minyak ikan yang berkualiti tinggi di mana ia dapat membakar kolestrol dan lemak jahat yang lama termendap di dalam badan. Sekaligus membantu sesorang itu kurus. Bukan saja kurus, tapi tekanan darah kita pon terkawal. Sesuai sangat untuk pesakit darah tinggi.

3) Lecithin - Vitamin ini untuk memecahkan lemak-lemak jahat yang baru masuk ke dalam badan.Maklumlah, malaysia ni banyak sangat makanan berlemak. Bonus vitamin ini dapat menguatkan memori.

4) Alfafa/Herbalax - Vitamin ini untuk detox. Jadi, lemak-lemak yang dibakar tu, boleh buang terus dari badan kita. Takdela terkumpul dalam badan kita yang bolehj jadi toksik kan.

Pengajaran yang kami dapat, kawal cara makan dapat elakkan risiko penyakit kronik seperti kencing manis. Obesiti juga boleh menjadi penyebab seseorang itu mendapat penyakit kencing manis. Jadi, jom kita kawal pengambilan makanan kita.

Kalau anda nak dapatkan vitamin-vitamin di atas bagi mengelakkan risiko kencing manis, boleh hubungi saya segera. Insyallah, konsultasi PERCUMA dan EBOOK "cara makan vitamin shaklee" dan EBOOK "inchloss dalam masa 2 minggu".

Jangan lupa tau, hubungi saya di 019 385 3460 (sms/whatsApp) untuk respon segera :)

sent via mobile
*************
Nurul Huda M S
Shaklee Independent Distributor [1001140]
019 385 3460 [sms/whatsApp]
http://seenicecare.blogspot.com
http://www.facebook.com/seenicecare

No comments:

Post a Comment