Thursday, August 14, 2014

Menu Sarapan Segera

Sebelum tu nak bagi salam, assalamualaikum pada semua. Maklumla blog bersawang. Tapi takpe, yang penting saya ade cerita nak kongsikan dengan korang semua.

Sebenarnya, harini hari ke empat taman kami takde air. Ada masalah injap tangki besar perumahan kami ni. So, paham-paham je la keadaan rumah yang takde air kan. Mana nak basuh baju, mana nak basuh pinggan mangkuk. Yang penting sekali air untuk kebersihan diri untuk beribadat. 

Masalah ni taktaula bila nak selesai. Tengah malam semalam dah ada air kejap. Pastu takde air balik pagi ni. Air memang halus je. Saya pon ape lagi, laju-laju lah nak konker air untuk basuh baju. Mesin baju automatik pon dah jadi ala-ala manual dah. Sebab air tekanan sangat rendah. Dah takmau masuk sendiri dah air dalam mesin tu.

Jadi, bermulalah episod buat keje multitasking seperti angakat air masuk dalam mesin, siapkan alisya makan mandi sebagainya dan berselang seli dengan keje-keje rumah yang lain. Duk kalut sangat, sampai terlupa nak sarapan. Dah teringat tu, bukan nak sempat makan pulak. Hati duk risau air semakin takde. Jadi, menu di bawah lah solusi saya 😃 👇


Ya! Menunya ialah Energizing Soy Protein atau dikenali sebagai ESP, Performance Drinks (PD), Mealshake dan dicampur dengan susu rendah lemak. Kalau rasa pekat sangat, campurkan dengan air kosong sejuk. hmmmm.... Sedaappp!

Kesannya sangat marvelous. Bertenaga dan rajin je nak wat keje walaupon ade kekangan air. Boleh tahan lapar pulak tu. Memang tak terasa nak makan lah. Dah boleh jadi BONUS utk kurus dengan cepat.

Kalau nak tau lebih lanjut lagi tentang fungsi ESP, Performance drinks dam Mealshake dalam set  sarapan segera atau set tenaga segera mahupun set sahur segera, anda boleh hubungi je saya atau boleh je belek-belek entry lama saya.

Kalau anda dah tak sabar-sabar dah nak cuba set ni, hubungi saya:

NURUL HUDA MS
SID : 1001140
019 385 3460 [SMS / WhatsApp]
seenicecare@gmail.com

No comments:

Post a Comment