Friday, May 23, 2014

Asas Penyusuan: Demand And Supply

Ce tengok graf kat atas ni. Ini adalah asas penting dalam penyusuan susu ibu. Korang faham tak? Ke faham sikit-sikit atau tak faham langsung. Sebenarnya, graf ni menunjukkan keadaan 2 orang ibu berbeza dengan hasil pengeluaran susu yang berbeza. Tau tak kenapa jumlah pengeluaran susu ibu untuk ibu-ibu ni berbeza. Konsepnya senang saja, ia itu "demand and supply".


Apa itu "Demand and Supply"?

Ia adalah keadaan di mana, lagi banyak susu diberikan atau dikeluarkan daripada payudara, lagi banyak susu akan dihasilkan. Ia umpama pam toilet. Setiap kali kita flush tangki pam tu, setiap kalilah air baru diisi.


Tips:
Jadi, bagi sapa yang nak susu banyak, rajin-rajinla direct feeding baby dan pam. Insyaallah, penghasilan susu akan bertambah. Selain itu, jangan lupa minum air yang banyak dan jaga kesihatan serta elakkan stress. Pengambilan vitamin seperti set penyusuan shaklee amatlah disarankan untuk mengekalkan, memulih ataupon menambah hasil pengeluaran susu.

Testimoni set penyusuan shaklee (Pengalaman sendiri):
Alhamdulillah, saya telah berjaya menyusukan Alisya dengan hanya susu ibu sahaja. Sekarang, Alisya sudah berusia hampir 7 bulan. Dalam tempoh ini, ada naik turunnya pengeluaran susu saya. Tapi, dengan cara yang betol, saya berjaya atasinya. Semoga niat saya dan suami terlaksana untuk memberi susu ibu sahaja hingga 2 tahun pertama. Amiin...

Jika anda ingin dapatkan set penyusuan shaklee dari saya, hubungi saya di talian 019 385 3460. Insyaallah, saya akan bantu anda sehingga berjaya. Konsultasi PERCUMA hanya selepas pembelian :)

sent via mobile
*************
Nurul Huda M S
Shaklee Independent Distributor [1001140]
019 385 3460 [sms/whatsApp]
seenicecare@gmail.com
http://seenicecare.blogspot.com
http://www.facebook.com/seenicecare

No comments:

Post a Comment