Sunday, September 21, 2014

Selera Makan Dania Dah Meningkat

Dania ni dari kecik dia susah nak ajak makan. Memang selalu berperang nak bagi makan. Dia macam takot nak cuba makanan baru. Kalau bagi dia makan memang ambil masa lama sangat nak habiskan. Kalau tak capai sejam memang tak sah. Walaupun dia susah makan, badan dia tak kurus sangat. Tapi bila dia dah berhenti minum susu botol dan langsung taknak minum susu dalam cawan, badan semakin menyusut. Memang sah dia berisi disebabkan susu.


Dania Demam....

Nak dijadikan cerita, Dania demam dan taknak makan dan minum langsung. Risau sungguh saya. Takkan nak makan ubat tanpa makanan. Risau ubat tak berkesan pulak. Jadi, saya cuba jugak berikan minuman kegemaran dia, milo. Dalam tu, saya curi-curi campurkan mealshake dalam milo ais dia. Alhamdulillah. Dia minum sampai habis.
Saya cuba berikan milo ais mealshakes secara konsisten sehingga dania pulih daripada demam.


Dania menunjukkan tanda-tanda selera makan bertambah....

Selepas demamnya sembuh. Dia dah mula mintak makan bila dia lapar. Kalau dulu, susah sangat nak dengar dia mintak makan. Yang buat saya happy bila dia dah mula berani nak cuba rasa makanan baru. Kalau tak, jangan harap dia nak cuba walaupun dah pujuk macam mana pun. Hari semakin hari, memang ada perkembangan positif terhadap selera makan dia. Hinggakan baru je makan roti, pastu mintak mee hoon sup pulak.


Kenapa Saya Pilih Mealshakes?

• Dania tak suka makan vitamin berbentuk pil.
• Mealshakes minuman lengkap dengan vitamin dan mineral serta berserat tinggi untuk hidangan anak yang aktif.
• Serat yang tinggi membantu sistem pelawasan.
• Saya mengesyaki Dania tidak berselera makan kerana kekurangan nutrisi walaupun saya dah cuba macam-macam untuk pujuk Dania makan. Bila vitamin b-complex, fosforus, zat besi dan zinc kurang dalam badan, selera makan akan menurun. (Nutritionist, Kelly Dorfman).

Jadi, saya cuba berikan mealshakes ini secara konsisten agar mealshakes dapat memberi manfaat kesihatan pada dania. Jika anda mempunyai masalah yang sama dengan saya, saya cadangkan anda mencuba mealshakes daripada shaklee. Insyaallah, saya akan cuba berkongsi lagi pengalaman saya dengan anda. 

Jom dapatkannya sekarang!!
Sementara promosi september 2014 ini masih berlangsung dengan pembelian 3 percuma 1. Hubungi saya:

Nurul Huda MS
Shaklee ID: 1001140
019-385 3460 ( whatsApp)

Credit: www.diaryofmuhammad.com

No comments:

Post a Comment