Wednesday, September 10, 2014

Tips Bisnes Online Ketika Bercuti


Bila sebut je bercuti, semua teruja kan. Dapat rileks dan santai bersama keluarga. Mesti seronok kan? Vacation kat mana-mana pon akan jadi happening bila kita berada dengan family kita. Bagi yang kerja makan gaji, mereka dah boleh minta cuti awal-awal dan siapkan senua tugas sebelum bercuti. Tetapi, bagi peniaga agak sukar untuk tinggalkan rutin kerja harian. Ini kerana promosi dan jualan wajib berjalan setiap masa untuk menjamin sokongan berterusan.

Jadi, hari ini saya nak share sedikit tips bisnes online untuk terus dapat mempromosi barangan mereka tanpa henti walaupun sedang bercuti. Antara tipsnya ialah:

1⃣ pastikan tempat yang kita mempunyai kemudahan internet. Samada di bilik, lobby atau mana-mana saja destinasi percutian kita. Jika tiada, bersedialah kita dengan broadband mobile atau data plan untuk telefon pintar.

2⃣ pastikan kita membawa komputer riba atau pon tablet atau telefon pintar untuk mendapat akses internet.

3⃣ pastikan kita mempunyai pembantu untuk urusan operasi pembungkusan dan dan penghantaran.

4⃣ berdaftar dengan online banking sistem untuk kemudahan memeriksa aktiviti transaksi pembayaran.

Cadangan Pilihan Bisnes Online Paling Mudah ialah shaklee kerana:

• tugas kita hanya mempromosi produk shaklee sahaja - boleh buat di mana-mana sahaja melalui online
• boleh melakukan tempahan produk melalui online - dah ade sistem sendiri di www.shaklee2u.com.my
• pembungkusan dan penghantaran dilakukan oleh pihak shaklee sendiri. Tambahan pula dengan pihak yang boleh dipercayai

Sebenarnya, lagi banyak tips yang saya tak sabar nak berkongsi kepada dengan usahawan online. Tapi ianya exclusive untuk yang berdaftar sebagai ahli shaklee di bawah pimpinan saya, insyaallah. Kalau nak tau, saya boleh update bisnes saya hanya menggunaksn telefon saya. Nak tau? Daftar ahli dulu ye 😃

Hubungi:
Nurul Huda MS
SID: 1001140
019 385 3460 (sms/whatsapp)


No comments:

Post a Comment