Wednesday, November 26, 2014

Cara Buat Duit Online Sebab Stress Hutang Belajar Meningkat

Hutang oh hutang. Pening fikir pasal hutang belajar yang meningkat disebabkan interest. Nak-nak kalau kita masuk University Swasta. Sah-sah banyak pinjam.

Masa belajar, main sain je borang permohonan. Konon bayaran dalam RM200-RM400 tu cam mampu je bayar kan? Bila sampai masa bayar, baru tau nilai tu kecik ke besar dalam kos sara hidup makin tinggi.

Mesti ada yang terfikir nak buat duit online untuk langsaikan hutang kan. Tapi nak buat apa yang sesuai dengan status kita? Dah la tak keje. Takde modal nak invest. Takleh nak commit pergi pos barang sendiri.



Baru-baru ni, terdengar pulak berita mengatakan peminjam PTPTN yang tidak membayar hutang akan disenaraihitam di CCRIS mulai tahun depan, 2015. Ini lagi lah parah kan. Dahla apply keje pon masih belum melekat lagi. Takkan nak duk meniarap je tunggu bulan jatuh ke riba. Jadi, apa kata kita buat bisnes online tanpa modal.


Cara Buat Duit Online Tanpa Modal:

1) Uik, buat duit online tanpa modal?
Yer, bisnes tanpa modal. 

2) Menarik! Bisnes Online Apa?
Shaklee

3) Ish, takkan la takde langsung modal? 
Betul! Tak tipu pon. Cuma buat pendaftaran ahli RM75 sm/ RM85 ss

4) Tadi kata takde modal. RM75/RM85 tu ape?
Oh, jangan salah faham ek. Ia adalah untuk memberkit berupa catalog informasi produk, bisnes plan, borang dan lain-lain lagi. Ye lah, macam mana nak jual produk kalau kita tak kenal produk kita kan?

5) So, macam mana saya nak daftar ahli?
Boleh hubungi saya, Nurul Huda MS di talian 019-385 3460[ SMS/WhatsApp] dan saya akan tolong daftarkan.

6) Umah saya dekat je dengan shaklee. Boleh pergi daftar kat situ terus?
Boleh. Takde masalah. Cuma ambil nama saya, Nurul Huda Binti Mohd Salleh. Shaklee ID, 1001140 sebagai sponsor. Dah lepas register, jangan lupa contact saya. Saya akan guide anda.

7) Bila boleh saya mula berniaga?
Sebaik saja mendaftar, anda sudah bergelar Pengedar Shaklee yang sah. Saya akan guide anda melalui online. Jangan risau, group support akan sentiasa membantu dan kelas dan coaching berterusan sehingga berjaya. Setiap kejayaan bergantung usaha, doa dan tawakal kita pada Allah. Insyaallah.

8) Eh tapi saya ada masalah nak post barang?
Takpe, shaklee akan pos kan pada customer kita. Kalau nak tau, kita tak perlu nak simpan stock pon kat rumah kita pon.


Ha, amacam? Mudah tak buat duit online bagi yang takde modal? Masalah nak pos barang pon dah selesai kan? 

Kalau nak tau, saya pernah cuba bisnes online di bidang printing (SeeNice Art) tapi ia memerlukan komitmen yang lebih untuk berada di hadapan komputer dengan masa yang lama sambil memerah idea. So far, terpaksa pause kejap di atas kekangan itu. Sebab susah nak urus bagi mereka yang ada anak kecil.

Sebenarnya, banyak lagi secret tips yang akan diajar jika anda berdaftar dengan saya. Takde masa nak ngadap komputer 24 jam pon ada caranya nak selesaikan. Yang penting, kita perlu sediakan keinginan yang tinggi untuk berjaya dan perlulah mempunyai talian internet sebagai sokongan perjalanan bisnes shaklee anda.

Jom buat duit online sama-sama dengan saya sebelum hutang kita naik berlonggok dan menakutkan lagi nama kita disenaraihitamkan. Bila dah kene blacklist, mesti hidup kita lagi tension sebab nak gi mana-mana pon tak boleh. Silap hari bulan, duk stress-stress sangat fikir pasal hutang kita dapat darah tinggi pulak.

Hubungi:
Nurul Huda MS
SMS/WhatsApp: 019-385 3460 
Shaklee ID: 1001140


2 comments:

  1. Hahahaha...kesian pulak baca artikel ni..tak apalah..dah kita berhutang sangat..macam saya gak la..akhir tahun ni barulah sungguh nak bayar..

    ReplyDelete