Sunday, November 30, 2014

Idea Bisnes Untung Besar Sampai 6 Keturunan

Hari ni saya nak share pasal idea bisnes yang boleh dipertimbangkan. Masa mula- mula saya nak start bisnes, macam-macam saya buat research tentang idea bisnes. Bagi saya ia sangat penting mengkaji pasaran idea kita sebelum memulakan bisnes kita selain bersandarkan minat semata.

Hasil pemerhatian saya, idea bisnes yang sentiasa mendapat permintaan dan mendapat pasaran yang tinggi ialah:

1) bidang makanan
2) bidang pakaian
3) bidang pengiklanan percetakan (graphics and design)

Dua bidang di atas sememangnya berada di tangga teratas di mana ia merupakan bisnes untung besar. Manakala, bidang ketiga itu berada di dalam sepuluh yang teratas.


Bisnes pertama saya di bidang graphics and design iaitu yang ke-3. Alhamdulillah, dapat jugak bantu peniaga lain untuk buat branding produk mereka. Sronok jugak bantu orang nak kawen buat sticker untuk doorgift. Tapi, dengan status saya sekarang, saya terpaksa slow down sket di atas masalah modal masa dan tenaga kerja. Saya perlukan mentor untuk belajar mendalam lagi selok belok tentang perniagaan printing ni.

Bisnes kedua saya ialah dalam bidang pakaian di mana hanya fokus pada tudung buat masa ini. Sekarang, dalam proses nak branding sendiri. Tapi, tuhan je tau macam mana nak manage from start, banyak sangat benda yang perlu kene setup. Dari production sampaila kepada pemasaran. Nasib baik ade partner yang banyak membantu.

Bisnes ketiga saya ialah di bidang makanan iaitu shaklee di mana ia bisnes makanan tambahan. Pada saya, kehidupan kita sangat related dengan kesihatan. Jadi, kita perlu fahami tentang kesihatan kita. Di samping menjaga kesihatan sendiri, kita dapat bantu orang lain untuk sama-sama menjaga kesihatan dan juga menjana pendapatan sampingan. Ini dia branding bisnes supplement saya.




Idea Bisnes Mudah Dengan Shaklee

Bisnes ni bagi saya sangat mudah. Kenapa saya cakap mudah? Sebab kita hanya perlu fokus pada pemasaran dan knowledge produk untuk bantu orang sihat dengan shaklee. Selain itu, ia mudah diuruskan kerana semuanya boleh dilakukan secara online. Daripada pemasaran, order dan sampai ke tangan customer. Jadi, kita tak kesah pon nak outstation kat mana. Nak bercuti atau melancong pon boleh uruskan. Sambil layan anak bercuti pon boleh get connected dengan bisnes.



Perlukan support? mentor? Kelas knowledge?

Kalau anda berdaftar dengan kami, insyaallah, masalah support, mentor kelas bimbingan memang sentiasa ada online atau pun offline. Yang penting, kita komited untuk majukan diri dalam bisnes ini.


Betul ke shaklee ni bisnes untung besar?

Sebenarnya, ramai dah yang berjaya dalam shaklee ni dapat ubah kehidupan mereka. Daripada hutang keliling pinggang, tapi sekarang dah dapat financial freedom dah. Bukan takat ti saja, kita dapat bantu orang lagi untuk pembangunan masyarakat kita. Tapi apapun, kita kene berusaha untuk mendapat kejayaan. Kalau nak pendapatan berapa angka sekalipun boleh. Nak 3, 4, 5 atau 6 angka skalipun tak mustahil. Ianya di atas usaha sendiri dan izin dariNYA.

Anda macam mana? Nak cuba idea bisnes untung besar yang sangat mudah ni? Takkan kita asyik tengok orang lain je berjaya? Kita pon mesti boleh. Jom sama-sama usahakan. Insyaallah, saya guide anda.


Hubungi:
Nurul Huda MS
SMS/WhatsApp: 019-385 3460 
Shaklee ID: 1001140

No comments:

Post a Comment