Friday, December 5, 2014

Supplement Kesihatan Terbaik Untuk Cegah Penyakit Kronik

Penyakit kronik seperti darah tinggi, jantung, kolestrol, kencing manis dan kanser selalunya datang tiba-tiba. Penyakit ini adalah penyakit gaya hidup muda-mudi masakini. Ia datang tanpa reminder. Tau-tau je dah terkena penyakit ni.

Kesedaran Untuk Makan Supplement kesihatan masih lagi kurang dalam masyarakat kita. Antara sebab terlaku yakin umur masih muda takkan dapat penyakit 3 serangkai ni. Jangan sangka ia tidak menyerang golongan muda masa kini.

Kadang2, kita terleka menguruskan kehidupan harian dengan mengabaikan kesihatan. Tidak bersenam, merokok, makan lebih garam, gula dan kolestrol. Pendek kata, gaya hidup yang tidak sihat.



Kita sangka kita kurus, kita takde kolestrol tinggi. Kita sangka tak suka makan manis, kita takde kencing manis. Kita sangka duduk rumah kita happy, tapi ada darah tinggi. Jadi eloklah kita buat pemeriksaan berkala setiap tahun.


Punca Utama Penyakit Kronik Masakini ialah:

1) Tidak aktif atau tidak bersenam.

• Tahukah kita dengan bersenam badan kita akan merangsang perembesan insulin di dalam darah bagi mengelakkan gula berlebihan di dalam badan?

• Tahukah kita dengan bersenam juga dapat membakar lemak-lemak atau kolestrol jahat yang boleh menyumbatkan salur darah yang menjadi punca serangan jantung atau strok?

• Tahukah kita dengan bersenam dapat melancarkan peredaran darah dan sekaligus memberi tekanan yang normal?

2) Tidak Mengawal Amalan Pemakanan Yang Sihat

• Tahukah kita makanan yang tinggi garam boleh menyebabkan darah kita menjadi pekat dan boleh menyebabkan tekanan darah yang tinggi.

• Tahukah kita makanan bergula tinggi menjadi punca obesiti? Di dalam sesuatu masa, gula hanya digunakan hanya beberapa sukatan saja di dalam tubuh. Apabila gula tidak dapat ditukarkan kepada tenaga, gula akan berlebihan di dalam darah kita menjadi punca kencing manis.

• Tahukah kita amalan makanan rapu dan segera penyebab penyakit muda-mudi masakini? Dahla makan makanan segera, lepas tu panaskan pulak dalam microwave yang menjadi faktor penyakit kanser dan tinggi kolestrol akibat radikal bebas yang dibebaskan semasa pemanasan.

3) Tabiat Merokok

• Tahukah kita asap rokok yang kita sedut itu beracun dan membawa penyakit kanser? Ia mampu merosakkan sel-sel dalam badan kita. Kanser pula terjadi akibat sel-sel dalam badan kita berkembang secara tidak normal.

4) Stress Yang tidak terkawal

• Tahukah kita aliran darah kita akan menjadi deras apabila kita stress? Aliran darah yang deras menyebabkan saluran darah kita kurang kenyal. Ditambah pula pembentukan plak hasil kolestrol jahat menempel pada salur darah, ia menyumbang kepada risiko saluran darah menjadi pecah yang menyebabkan strok dan juga serangan jantung secara tiba-tiba jika ade penyumbatan arteri.



Oleh itu, elakkan punca-punca yang menyebabkan penyakit kronik ini. Selain itu, amalan supplement juga digalakkan untuk mencegah penyakit jantung, darah tinggi, kolestrol, kencing manis dan kanser.


Supplement Kesihatan Terbaik Untuk Mencegah Penyakit Kronik ialah:

1) Omega Guard

• ia berperanan menstabilkan tekanan darah di dalam badan

• khasiat omega-3 boleh membakar kolestrol di dalam salur darah yang boleh menyebabkan serangan jantung dan strok

• ia juga bagus untuk mencairkan darah supaya aliran darah menjadi lancar di dalam badan


2) Vivix

• khasiat vivix ialah memperbaiki sel-sel yang rosak, merawat serta memperbaharui sel-sel yang sempurna.

• ia membantu merangsang rembesan insulin dan perbaiki sel-sel yang rintang insulin supaya dapat menerima insulin bagi pesakit kencing manis.

• ia mampu menurunkan bacaan datah tinggi dan kencing manis.

• khasiat rasverastrol mampu membantu rawatan pesakit kanser dan menghilangkan ketagihan perokok tegar serta sekaligus berhenti merokok.


Pengalaman Sebenar

1) Perokok tegar berhenti merokok selepas pengambilan vivix. Ikuti pengalaman beliau berhenti merokok dalam video di bawah:




2) Umi saya pula seorang pesakit darah tinggi, kolestrol, gout dan kencing manis.

Alhamdulillah, umi dah tak perlu makan ubat kolestrol lagi. Dos darah tinggi dan kencing manis sudah dikurangkan kerana bacaannya sudah menurun. Ini adalah kesan pengambilan Omega dan Vivix secara konsistan.


Jom sama-sama kita jaga kesihatan kita. Cegah lebih baik daripada mengubatinya. Takkan kita kita nak dapat penyakit-penyakit ni masa umur masih muda lagi kan? Untuk dapatkan set penyakit kronik, boleh hubungi saya di talian di bawah.


Hubungi:

Nurul Huda MS
SID:1001140
019-385 3460( SMS/WhatsApp)
FB Page: Seenice Care





No comments:

Post a Comment