Wednesday, November 19, 2014

Cara Nak Beli Shaklee Di Cawangan Shaklee Sebab Shaklee Depan Rumah Je

Ha.. Korang mesti nak beli Shaklee di cawangan shaklee kan? Rumah dekat je eh? Tapi segan nak terjah gitu je eh? Ke korang nak pakai barang cepat? takmau tunggu-tunggu. Atau korang nak jimat kos post?

Takpe-takpe... Jangan risau. Saya kongsi macamana nak beli kat sana. Mudah sangat-sangat. Sebenarnya cawangan shaklee ni banyak. Boleh tengok kat entry lama yang ada senarai cawangan shaklee yang ada di seluruh malaysia.

Haritu, saya mintak husband saya pergi beli kat Cawangan Shaklee Seri Rampai yang dulunya berpindah dari Wangsa Maju.


Alang-alang dia balik dari keje, mintak singgahla kejap. Thank You ye. Ehehe. 

Ok, Ini dia perkongsian dari En.Asben saya macam mana nak beli kat branch atau cawangan shaklee Seri Rampai


Step Cara Nak Beli Shaklee

Step 1: Masuk dan isi form dengan tick je barang apa nak beli

Step 2: Ambil nombor giliran dan tunggu sampai dipanggil. 
Selesa gak tempat menunggu ni.



Step 3: Pergi kaunter bila nombor giliran dah panggil kat skrin.



Step 4: Serahkan borang untuk buat bayaran ke atas belian barang kita tu.
Macam saya, husband saya yang tolong belikan. So dia dah standby siap-siap ID Shaklee saya 1001140 sebab nanti orang yang jaga kaunter tu akan mintak ID Shaklee kita. Masa tu, dia tanya asben saya, " Nurul Huda Binti Mohd Salleh ke?" . Asben mengiya je lah. Ehehe

Step 5: Bawa list barang belian tadi ke kaunter kaunter collection barang.



Step 6: Periksa barangan belian berdasarkan list barang tadi. Dah cek semua betul dan turunkan tanda tangan ringkas di list barang tadi.
Jadi, kene cek betol-betol bilangan barang sebelum balik.


OK. Dah boleh balikk :)
Ha.. Mudah je kan. Tak susah pon. So, sapa-sapa nak beli shaklee kat cawangan, tahyah risau-risau lagi dah. Senang ke step dia kan. Sebarang pertanyaan untuk pembelian shaklee, boleh hubungi saya di talian di bawah.

Nurul Huda MS
SMS/WhatsApp: 019-385 3460 
Shaklee ID: 1001140

P/S: maaf di atas kesilapan nombor telefon pada gambar. Nombor yang betul ialah seperti di atas: 019-385 3460

No comments:

Post a Comment