Tuesday, November 25, 2014

Cara Turunkan Kolestrol Sehingga Bebas Ubat

Siapa sangka dengan amalan cara turunkan kolestrol, Umi dan Walid dah bebas ubat kolestrol sepenuhnya dengan izin Allah. Meh saya cerita serba sedikit latar belakang kesihatan Umi (73) dan Walid (78). Mereka memang ada penyakit darah tinggi dan gout dari 50an lagi. Kemudian, 3 tahun lepas dah start kene makan ubat kolestrol untuk rawatan kolestrol tinggi.

Lately, umi walid dah ade diabetes. Dan merisaukan saya, kesan makan ubat berpanjangan sejak 20 tahun lepas. Memang buah pinggang umi walid dah affected sikit. Jadi, berusaha cari rawatan alternatif untuk elak makan ubat terlalu banyak.



Diet Harian Umi Walid

Sejak walid jatuh sakit teruk sampai masuk hospital selama sebulan, memang diet harian sangat-sangat dijaga. Jadi, kitorang nasihat umi ikut skali diet walid tu. Selain ubat doktor, umi walid amalkan makanan oat, madu, kurma, Alfafa, Omega Guard dan Vivix.


Alhamdulillah, kesihatan meningkat....

Umi walid sangat konsisten amalkan diet sihat, ikuti nasihat doktor dan lakukan aktiviti mengeluarkan peluh serta pantau sendiri tahap kesihatan di rumah. Kesan ketara yang saya nampak, umi walid dah lama tak ngadu kene gout. Yang buat saya happy sangat, walid yang dulunya berkerusi roda dah boleh drive kereta ke mana-mana dah. Sape yang tak happy tengok ayah sendiri nikmati kualiti kesihatan yang baik kan. 

Yang paling best, doktor cakap umi walid dah tak payah makan ubat kolestrol (lovastatin) lagi. Subhanallah. Alhamdulillah. Target saya nak umi walid bebas dari ubat (#drugfree) berjaya. Sebab saya tau kesan jangka panjang pengambilan ubat berterusan akan memudaratkan badan kita. Kalau tak caya, boleh rujuk web medical di gugel.


Kualiti kesihatan menurun akibat tidak konsisten....

Kebelakangan ni, Saya dengar umi dan walid kerap terkena gout. Macam biasalah, ubat tahan sakit menjadi teman baik ketika sakit. Which is sangat tidak bagus untuk kesihatan buah pinggang. 

Saya apa lagi, buat siasatan lah. Ehehe. Saya tanya umi walid, makan makanan yang tak boleh makan ke? Dia cakap, takde pon. Makan macam biasa je. Tapi, dia cakap, dia try minyak ikan lain. Patutla dah lama tak cakap nak Omega Guard.

Saya sedih, bila umi walid cakap sakit. Sampai takleh bangun. Apa guna kalau kita banyak duit, tapi gadaikan kesihatan kita. Dalam sedih, saya terpaksa terangkan yang sebenar pada umi walid, minyak ikan shaklee atau Omega Guard ni bebas toksik, plumbum dan merkuri kerana sumbernya daripada laut dalam dan bukan diperbuat daripada hati ikan. Hati ikan tempat toksin tersimpan dan ditapis. Lepas tu kita pulak yang makan. Tak ke itu memudaratkan badan kita sendiri?
Penting! Hati-hati memilih minyak ikan di pasaran.


Tips Rawatan Kolestrol Tinggi

• ikut nasihat doktor
• bersenam
• jaga pemakanan
• amalkan supplement dengan konsisten


Set Kolestrol Tinggi
• Alfafa - menyahtoksin seluruh badan untuk penyerapan nutrient secara optimum
• Omega Guard - bantu menurunkan kolestrol dan darah tinggi
• Vivix - bantu merawat dari tahap sel


Sebenarnya ada banyak lagi tips untuk turunkan kolestrol yang saya ingin kongsikan. Insyaallah saya akan kongsikannya selepas pembelian. Anda boleh berbincang dengan saya tentang vitamin terbaik untuk mak ayah mengikut bajet anda. 

Inilah masanya kita membalas jasa mak ayah kita sementara ada. Atau anda sanggup tengok ibu bapa kita menderita. Jadi, jangan biarkan ini berlaku pada orang yang kita sayang.

Jika anda sayangkan mak ayah, hubungi saya di talian tertera untuk dapatkan set kolestrol tinggi.


Nurul Huda MS
SMS/WhatsApp: 019-385 3460 
Shaklee ID: 1001140


6 comments:

  1. Kena kerap pantau la kalau mcm tu... semoga diberi kesihatan yang baik lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah, kene kerap pantau. Biasala, org tua kan. Byk sgt ubat dah pening nak mkn mana satu

      Delete
  2. Huhu..yup..semoga walid dan umi sentiasa sihat selalu..aminnn..seronok sgt bila bebas drugfree ni..

    ReplyDelete
  3. tak suka ubat kalau terpaksa kene ambil uh..kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betol. Slagi boleh heal secara natural, apa salahnya kan

      Delete