Thursday, December 5, 2013

Nak Kurus Cepat Dengan Set Kurus Shaklee

Sebelum ni, saya ada brief je sikit perihal set kurus shaklee di sini. Hari ni, saya nak panjangkan sedikit tentang peranan vitamin di dalam set kurus ni. Jom kita tengok, apa dia set kurus shaklee yang saya maksudkan.


Bagaimana set kurus shaklee membantu? Jom kita kaji satu per satu.


Alfafa

Alfafa berperanan sebagai agent membuang lemak dari badan kita yang telah diuraikan oleh lecithin dan omega guard. Atau lebih mudah dipanggil sebagai agent "detox". Ia ibarat lori pengangkut sampah membuang sampah sarap daripada tong sampah yang disediakan. Sama seperti alfafa, pembuangan lemak-lemak "jahat" samada yang baru masuk atau yang sudah lama termendap akan dikeluarkan melalui sistem perkumuhan badan kita iaitu melalui air kencing dan najis. Fungsi alfafa adalah membuang toksin di dalam badan kita termasuk lemak dan kolestrol yang tidak diperlukan oleh badan. Ia juga membantu membersihkan usus supaya sisa makanan termendap dapat dibuang. Apabila usus kita bersih, segala nutrisi yang kita ambil senang diserap oleh badan. Oleh itu, vitamin-vitamin lain yang kita ambil akan berfungsi lebih baik dalam badan kita. Jadi, alfafa shaklee sangat penting dalam membantu kita menurunkan berat badan kerana dapat membantu organ kita membakar lemak dengan lebih efisien.


Omega Guard

Omega Guard terkenal sebagai supplement yang mengawal paras kolestrol seterusnya menjaga kesihatan jantung. Dalam konteks pelangsingan badan, tugas omega guard shaklee dalam set kurus adalah  untuk memecahkan lemak dan kolestrol yang termendap di dalam badan dan salur darah. Lemak-lemak yang termendap ini perlu disingkirkan daripada badan untuk memastikan penyerapan nutrisi secara optimum. Proses ini perlu untuk memudahkan badan kita untuk membakar lemak degil di dalam badan. Jika lemak yang tidak baik dibiarkan berlebihan di dalam badan, ia akan mengundang penyakit seperti diabetes, darah tinggi dan jantung.

Kandungan omega shaklee terdiri daripada asid lemak omega 3, EPA dan DHA. Rahsia penurunan berat badan dengan omega shaklee ialah asid lemak di dalamnya. Asid lemak omega 3 berfungsi untuk membakar lemak degil di dalam badan dan jugak salur darah kita. Bagaimana ia bertindak? Asid lemak omega 3 ini membantu meningkatkan paras hormon "leptin". Leptin ini adalah hormon yang bantu mengawal selera makan. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi maka selera makan kita akan berkurang.


Lecithin

Lecithin bertugas sebagai pengemulsi lemak. Ia akan memecahkan lemak-lemak yang baru masuk di dalam badan kita. Jadi, lemak-lemak bahaya ni tak sempat nak melekat dan termendap pon dalam badan kita. Lemak yang telah dibakar akan terapung di dalam darah kita. Oleh itu, tugas untuk menyingkarkan lemak yang tak baik ni diserahkan kepada alfafa. Jadi, kalau kita rasa kita dah makan terlebih lemak-lemak bahaya ni, cepat-cepat la kita telan lecithin ni ye. Tapi harus diingat, ini bukan bermakna kita boleh makan je semua makanan berlemak sesuka hati. Ia haruslah bersederhana. Mentang-mentang ade lecithin, kita belasah makanan yang banyak lemak "jahat" cukup-cukup... oh "No" .."No".. "No"...


ESP (Energizing Soy Protein)

Energizing Soy Protein ni adalah protin daripada tumbuh-tumbuhan. Makanan yang tinggi protin sangat bagus untuk menurunkan berat badan. Mengapa? Kerana, lemak-lemak yang disingkirkan daripada proses pembakaran lemak akan meninggalkan ruang kosong di dalam otot badan kita. Jadi, protin ini berperanan untuk membina semula otot-otot badan supaya tiada kesan geleber pada badan apabila berat turun.

Selain daripada itu, protin soya ini memberi tenaga yang berpanjangan dan dapat memberi rasa kenyang skaligus menahan rasa lapar. Ini kerana energizing soy protein mempunyai Glycemix Index yang rendah di mana tenaga yang dilepaskan daripada glukosa di dalam darah dapat dikekalkan berjam-jam lamanya. Untuk mengetahui apa itu Glycemix Index dan hubungkaitnya dengan gula di dalam darah yang memberi tenaga, anda boleh rujuk di sini.


Ha.. dah tau kan serba sedikit tentang set kurus shaklee ni kan? Nak kurus? Berminat tak? Apa? masih tak percaya set kurus ni berkesan? takpe-takpe, saya sertakan satu testimoni menarik untuk tatapan anda.


Beliau telah berjaya menurunkan berat badan sebanyak 15kg dengan hanya pengambilan alfafa, esp dan lecithin. Haaa.. amacam? teruja tak? Jika berminat, di bawah adalah harga set kurus shaklee:

  • Alafafa (300 tablets) - RM53
  • Lecithin (180 tablets) - RM53
  • Energizing Soy Protein (850g) - RM150
  • OmegaGuard (90 tablets) - RM136

Tetapi dengan pembelian daripada saya, anda akan mendapat:
  • Harga SPECIAL
  • E-Book PERCUMA
  • Konsultasi PERCUMA
  • Jemputan ke "group tertutup" yang penuh dengan TIPS-TIPS menarik

Ha... apa tunggu lagi... hubungi saya segera !!!

Independent Distributor: 
| Shaklee ID: 1001140 | Nurul Huda |
| SMS/Whatsapp: 019-3853460 | PM FB: Seenice Care |
| EMAIL: seenicecare@gmail.com |

ATAU

Contact Form:

No comments:

Post a Comment