Friday, December 13, 2013

Jom Bakar Lemak Untuk Kuruskan Badan

Lemak sana... lemak sini... lemak oooh lemak... mana nak sorok ni... nak kurus ... nak kurus cepat ... kurus cara sihat .... kurus cara mudah ... macam mana nak kuruskan badan ni ...


Haa.. macam-macam kita dengan rungutan orang mengalami masalah berat badan berlebihan. Mestila kita tension kan. Nak cari baju pon susah. Kalau jumpa pon, mesti ada je yang tak kena. Peha dah muat, tapi pinggang pulak longgar. Dan yang paling takot, obesiti mengundang banyak penyakit kronik. Habis tu, macam mana nak kurus ni. Penyelesaiannya ialah kita bakar lemak dalam badan kita.


Macamana cara nak bakar lemak?

Cara nya ialah menerusi senaman secara konsisten, menjaga pemakanan dan mengambil bantuan makanan tambahan untuk mengawal berat badan. Oleh itu, metabolisme tubuh akan lebih proaktif
dalam membantu membakar lemak, sekali gus memudahkan proses menurunkan berat badan. Dalam menurunkan berat badan dengan cepat, makanan atau vitamin tambahan boleh membantu orang yang mengalami masalah berat badan berlebihan untuk mencapai berat badan ideal. Di shaklee, terdapat dua vitamin tambahan untuk membantu kita bakar lemak secara pantas iaitu OmegaGuard dan Lecithin.



Jom kita lihat bagaimana ia membantu untuk kuruskan badan dengan cepat.


OmegaGuard

OmegaGuard shaklee berfungsi sebagai pembakar lemak termendap di dalam kita. Lemak-lemak yang dah berkurun kat dalam badan kita perlu dikeluarkan daripada badan untuk membantu kita kuruskan badan. Apabila lemak-lemak "jahat" ini dibakar, ia akan dikeluarkan daripada badan melalui peluh, air kencing dan najis kita. Tugas mengangkut keluar lemak-lemak termendap ini dilakukan oleh alfafa atau herb-lax iaitu agent "detox" atau pencuci toksin daripada badan.

Kandungan asid lemak omega 3 di dalam OmegaGuard ini berfungsi meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap hormon Leptin. Hormon ini berperanan menghantar isyarat "lapar" ke otak. Ia juga boleh menurunkan kadar leptin untuk kita berasa 'kenyang' tanpa mengambil kalori yang banyak. Keadaan ini akan membantu kita mengawal selera makan kita. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi maka selera makan kita akan berkurang. Selain itu, OmegaGuard juga mengekang penghasilan hormon "cortisol" yang merangsang penyimpanan lemak di dalam badan. Minyak ikan Omega-3 terbaik ini bukan saja baik untuk mengawal berat badan, malah untuk kecerdasan otak!


Lecithin

Lecithin pula adalah "pengemulsi lemak" atau pemecah lemak. Ia akan memecahkan lemak-lemak yang baru masuk di dalam badan kita. Makanan yang berlemak yang kita ambil tu akan diuraikan kepada molekul-molekul kecil dan akan terapung di dalam salur darah. Ini akan mengelakkan lemak-lemak "jahat" melekat atau termendap pada membran sel di dalam badan kita. Jadi senanglah alfafa atau herb-lax akan menyingkirkannya daripada badan. Disarankan mengambil lecithin ini 3 biji selepas makan kot-kot kita dah terlebih makan masa tu atau dah termakan bende-bende berlemak ni. Ini untuk mengelakkan lemak-lemak jahat melekat pulak nanti.


OmegaGuard VS Lecithin

Ada orang tanya, mana lagi bagus? Kalau tanya saya, saya lebih suka sarankan OmegaGuard tetapi harganya lebih mahal daripada Lecithin. Menurut pendapat pengguna ini, omega guard lebih cepat bertindak berbanding lecithin.


Namun, kedua-duanya bagus kerana ada fungsi-fungsinya tersendiri. Kalu nak lagi POWER dan bakar lemak cepat untuk kuruskan badan dengan cepat, saya sarankan ambil kedua-duanya skaligus. Baru lah resultnya "superb".


Testimoni

Berikut, saya sertakan skali testimoni pengguna yang menggunakan OmegaGuard, Lecithin dan Alfafa untuk tatapan anda. Beliau telah berjaya menurunkan berat badannya sebanyak 10kg dalam 2 bulan.



Untuk dapatkan set kurus yang lebih optimum, boleh klik di sini. Ha... apa tunggu lagi... Jom bakar lemak !! Hubungi saya segera !!!



Independent Distributor: 
| Shaklee ID: 1001140 | Nurul Huda |
| SMS/Whatsapp: 019-3853460 | PM FB: Seenice Care |
| EMAIL: seenicecare@gmail.com |

No comments:

Post a Comment