Saturday, March 22, 2014

Cara Atasi Keletihan

Minum air yang cukup


Sebahagian besar tubuh kita mengandungi air. Air penting untuk fungsi sel dan organ dalam badan kita untuk bekerja. Apabila sel-sel tidak dapat berfungsi dengan baik, aliran darah di dalam tubuh tidak dapat mengalir dengan sempurna untuk membawa oksigen ke dalam sel sel tubuh. Ini akan menyebabkan badan kita keletihan.

Tidur yang cukup


Kekurangan tidur dan rehat membuatkan badan kita letih dan lesu. Dapatkan tidur yang berkualiti dengan menyediakan tempat tidur yang selesa dan pencahayaan yang sesuai seperti lampu yang samar dan tidak terang untuk memudahkan kita tidur.

Makan makanan seimbang


Kekurangan gizi di dalam makan menyebabkan fungsi sel dan organ tidak berfungsi dengan baik. Contohnye, kekurangan zat besi dan vitamin B12. Dua vitamin ini amat penting untuk membekalkan tenaga kepada badan.

Elakkan makan berlebihan


Makan berlebihan boleh menyebabkan kenaikan gula di dalam darah secara mendadak di dalam sesuatu masa. Jadi, lagi cepat kadar gula dilepaskan, lagi cepat badan akan menggunakan tenaga. Keadaan ini menyebabkan badan kita cepat keletihan.


Tahukah Kita ?

Salah satu sebab keperluan vitamin adalah untuk menampung kekurangan vitamin yang terhapus di dalam makanan harian kita? Untuk sebab-sebab lain, anda boleh rujuk di entry ini. Jadi, cadangan vitamin untuk atas keletihan ialah:

Energizing Soy Protein (ESP) - minuman soya yang melepaskan gula dengan perlahan di dalam darah supaya kekal bertenaga.

Performance Drinks - minuman untuk badan kekal hidrasi.

Vitalea - multivitamin yang diformulakan dengan zat besi supaya dapat menampung kekurangan gizi di dalam diet seharian. Selain itu, zat besi pula berfungsi untuk menambah darah supaya oksigen dapat dialirkan dengan sempurna keseluruh tubuh badan melalui sel-sel darah baru yang terhasil.

Ostematrix - mengandungi kalsium dan magnesium yang membantu badan mendapat tidur dengan berkualiti. Kalsium bagus untuk otot dan tulang di mana membantu mengatasi lenguh-lenguh otot dan sendi tulang supaya badan lebih segar apabila bangun dari tidur keesokkannya.

B complex -  Salah satu kandungan di dalam vitamin ini ialah vitamin B12 di mana ia berfungsi
untuk menukarkan makanan kepada tenaga. Ia juga membantu kita lebih fokus di dalam kegiatan seharian kita.

Berminat untuk dapatkan set tenaga ini? Boleh hubungi saya dengan segera di talian tertera. Nak beli loose pon boleh. Saya sedia membantu anda :)

 Independent Distributor:
| Shaklee ID: 1001140 | Nurul Huda M S |
| SMS/Whatsapp: 019-3853460 | PM FB: Seenice Care |
| EMAIL: seenicecare@gmail.com |

No comments:

Post a Comment