Tuesday, April 29, 2014

Inginkan Tulang Sihat Dan Kuat?

Tahukah kita jisim tulang manusia berkembang kepada maksima pada umur dari 28 tahun dan ia akan mengurang selepas itu? Kepadatan tulang juga mula menurun selepas umur 40 tahun dan ini boleh mengakibatkan osteoporosis. Boleh rujuk gambar di atas perbandingan matrik tulang normal dan osteoporosis. Prasan tak kalau orang tua tulangnya mudah patah dan lambat sembuh? Ini kerana kepadatan tulang mereka dah merosot.

Sumber makanan yang sering diambil untuk kesihatan tulang ialah susu. Macam-macam jenis susu berada di pasaran. Namun, kita perlu selidik sejauh mana keberkesanan daya penyerapan kalsium yang kita hendaki untuk kesihatan tulang kita. Ada sesetengah orang, tak dapat nak menerima mana-mana produk tenusu. Jadi, mereka perlulah beralih kepada sumber makanan yang lain untuk memastikan kalsium cukup untuk diet mereka.

Contoh sumber makanan lain selain susu ialah ikan bilis dan brokoli. Kadang-kadang, kita tak pasti proses memasak tu dapat kekalkan nutrient kalsium ke tidak. Jadi, untuk menambah nilai dalam diet seharian, saya suka mengambil supplement shaklee untuk kesihatan tulang saya. Supplement yang saya maksudkan ialah Ostematrix.

Ostematrix membekalkan:

¤ 1000mg unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi.

¤ 400mg magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.

¤ 400IU vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium.

Bekalan di atas hanya untuk 100% pengambilan harian. Kalau nak tau, ostematrix ini juga boleh menggantikan susu. Jadi, ini adalah berita baik untuk mereka yang tidak sukakan susu. Pengambilan kalsium sepanjang hayat dengan diet yang seimbang serta senaman yang teratur berupaya mengurangkan risiko osteoporosis.

Kalau saya nak cerita kelebihan ostematrix shaklee banyak lagi. Insyaallah saya akan kongsi di entry yang lain. Tapi, pengalaman saya dan rakan saya yang telah mencuba ostematrix ini memang tidak mengecewakan. Bahkan, kawan saya cakap, "ostematrix memang terbaikkkk". Saya suka ambil ostematrix ni sebab senang. Kalau kat umah takde stock susu, ambil je ostematrix. Kalau nak travel atau balik kampung, mestilah leceh nak beli susu kan. So, bawak je botol ostematrix. Sangat mudah :)

so macam mana? Anda nak cuba tak? Jika teringin nak dapatkan ostematrix ni, cepat hubungi saya 019 385 3460 (sms/whatsApp). Insyaallah, ostematrix anda akan sampai ke depan pintu rumah anda :)

sent via mobile
*************
Nurul Huda M S
Shaklee Independent Distributor [1001140]
019 385 3460 [sms/whatsApp]
seenicecare@gmail.com
http://seenicecare.blogspot.com
http://www.facebook.com/seenicecare

No comments:

Post a Comment