Sunday, April 20, 2014

Minuman Bertenaga Boleh Tahan Lapar?

Haa... Ni dia minuman sebelum sarapan saya suami isteri semalam. Resepinya mudah. Susu dicampur ESP.
Lepas tu baru kitorang sarapan roti je. Sebab umah kitorang lom ada dapur lagi. Dapur kami masih kat kedai. Sangat huru hara hidup takde dapur ni. Huhu.

Target nak setelkan keje rumah sambil tunggu kontraktor siapkan rumah. So, tengahari boleh la gi lunch. Delay punya delay, tengok dah zohor. Then, lepas zohor baru keluar. Beli barang-barang dan kuih-kuih sikit tengok dah kol 4. Tak sedar dah petang. Perut masih boleh tahan. Takdela berkeroncong sangat. Kalau puasa pon bagus. Saya yakin sangat ni penangan ESP atau Energising Soy Protein shaklee.
Sudahnya, kami makan pukol 4:30 pm. Siap kongsi 1 pinggan bahagi dua lagi dengan En.asben. Kalau tak, mesti rasa tak kenyang makan.

Kalau la saya konsisten macamni, boleh kurus ni. Huhu. Tapi, jangan skip makanan seimbang pulak ye. No.. No.. Penting ya minum air yang cukup, makan ikot timing yang betol. Makan kerap takpe dengan kuantiti yang sikit. Jangan ambil banyak terus dalam masa yang sama. Wah, gaya cakap macam profesor serba tahu plak ye. Bukan apa,sekadar berkongsi ilmu. Kot-kot tak cukup nutrisi pulak nanti. Nanti penyakit lain pulak yang datang.

Kenapa ESP ataui Energising Soy Protein boleh tahan lapar dan beri tenaga yang lama?
Jawapannya, Low G.I iaitu glisemik indeks rendah. Minuman soya yang berprotein tinngi ni tergolong dalam kumpulan low G.I yang bermaksud, melepaskan gula secara perlahan di dalam darah. Gula kan pembekal tenaga. Bila gula dilepaskan sikit demi sikit dalam darah, jadi tenaga lebih lama boleh dibekalkan pada badan kita. Itulah sebabnya, badan kita tidak cepat letih dan masih bertenaga serta dapat bantu menahan dari rasa lapar.

Sape-sape yang nak kurus, elok amik ESP ni di dalam set kurus anda :) . Ha, satu lagi berita baik untuk ibu menyusu. Dengan ESP ni, dapat memekatkan susu dan menambah susu badan. Badan pon tak letih bila kerap menyusukan anak. Ia juga sangat sesuai kepada pesakit kencing manis untuk mengawal diet seharian

Anda dah cuba ESP? Kalau nak cuba, contact saya di talian tertera ye. Kalau nak ambil set kurus pon boleh. Nak ambil set menyusu pon bole. Insyaallah, saya cuba berikan konsultasi terbaik untuk anda :)

sent via mobile
*************
Nurul Huda M S
Shaklee Independent Distributor [1001140]
019 385 3460 [sms/whatsApp]
http://seenicecare.blogspot.com
http://www.facebook.com/seenicecare

No comments:

Post a Comment