Sunday, May 4, 2014

Nursing Cover Bajet Untuk Ibu Menyusu

Ingat tak dulu saya janji nak kongsikan nursing cover bajet saya? Gambar atas tu la nursing cover saya. Kenapa sanya panggil nursing cover bajet eh? Sebab saya gunakan apa yang ada je seperti:

¤ shawl atau selendang panjang (RM10)
¤ brooch atau kerongsang (lebih kurang RM2-3)

Jadi, total kos lebih kurang RM12-13 je. Jimat kan? Nak tau camne saya jadikan shawl ni nursing cover ek? Oh, senang je. Cara-caranya:

1) Lipatkan selendang tu kepada 2 bahagian sama panjang.
2) Pinkan keronsang di tengah-tengah selendang yang telah dilipat dua tu. Atau;
3) Pinkan di mana-mana bahagian selendang yang telah dilipat dua tersebut supaya ia meninggalkan bahagian berlubang untuk kita masukkan leher ( rujuk gambar atas). Saiz lubang itu mengikut kesesuaian saiz badan si ibu.

Ha...dah siap nursing cover segera ni. Korang boleh je menyusu di mana-mana. Sambil jalan dan berdiri pon boleh. Orang tak prasan pon. Ala-ala fesyen trendy skarang gitu. Semoga perkongsian ini bermanfaat dan memberi semangat pada anda untuk teruskan penyusuan, insyaallah.

Oh, satu lagi rahsia saya untuk kekal bersemangat untuk menyusukan Alisya dengan memastikan pengeluaran susu berada dalam keadaan yang baik atau memperbanyakkan susu badan ialah melalui pemakanan dan pengambilan vitamin. Vitamin saya amalkan ialah set penyusuan shaklee iaitu:

¤ Energising Soy Protein (ESP) - memperbanyakkan susu badan dan memekatkan susu badan serta "energy booster" atau memberikan tenaga yang kekal lama supaya badan tidak cepat penat untuk menyusukan bayi.

¤ Alfafa - sebagai "milk booster"' yang lebih baik daripada funegreek.

¤ Vitalea - multivitamin untuk kesihatan ibu menyeluruh

¤ B-complex - sebagai anti-stress kerana bagus untuk saraf

¤ Vita-C - antioksida yang tinggi dan mengelakkan selsema serta merawat luka yang mungkin berlaku di liang-liang susu atau bahagian puting.

¤ Ostematrix - ibu menyusu memerlukan kalsium yang tinggi supaya dapat disalurkan kepada khasiat susu ibu dan kalsium shaklee ini bagus untuk melegakan lenguh-lenguh otot ketika penat menyusukan bayi.

Jadi, jika anda teringin nak berjaya dalam penyusuan susu ibu, anda disarankan untuk mengambil set penyusuan shaklee ini untuk kesihatan ibu menyusu. Insyaallah, saya akan cuba bantu anda bagaimana menambah susu badan anda yang semakin merudum. Jika anda mempunyai bajet yang ketat, jangan risau, pembelian loose pon boleh dibuat. Saya akan cadangkan vitamin terbaik untuk anda.

Ape? Macam mana nak order ye? Anda perlu sms/whatsApp je pada saya di 019 385 3460. Insyaallah, saya terus bantu anda :)

sent via mobile
*************
Nurul Huda M S
Shaklee Independent Distributor [1001140]
019 385 3460 [sms/whatsApp]
seenicecare@gmail.com
http://seenicecare.blogspot.com
http://www.facebook.com/seenicecare

No comments:

Post a Comment