Friday, August 29, 2014

Vitamin E Bantu Dapat Anak Dengan Cepat


Anak adalah rezeki yang tak ternilai. Dalam berita banyak sangat kes buang anak sana sini. Sungguh sedih masih ramai tak hargai pemberian Allah yang sangat berharga ini. Kat luar sana, ramai je pasangan yang masih ternanti-nanti kehadiran anak sebagai penyeri rumah tangga mereka. Di harap bagi pasangan yang belom lagi mendapat anak sendiri, jangan berhenti berusaha dan sentiasa terus berdoa.  Jadi, Hari ni saya nak berkongsi tentang pengambilan vitamin E dapat membantu pasangan untuk mendapat anak. Jom kita tengok satu per satu.


Vitamin E Untuk Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif

Kajian pada tahun 1924 mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Dengan pengambilan 600IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma para lelaki. Oleh itu, ia meningkatkan peluang sperma bercantum dengan ovum untuk persenyawaan. Ini sekaligus meningkatkan peluang untuk mendapat anak.  


Vitamin E untuk Meningkat Kelastrian Tenaga

Peningkatan kelastrian seksual dan tenaga ini adalah dengan membekalkan oksigen yang lebih. Apabila oksigen yang lebih disalurkan kepada sel-sel badan, perjalanan darah akan lancar di mana ia boleh memberi tenaga tambahan pada badan untuk menyalurkan sperma dengan laju. Ini memberi peluang yang cerah supaya sperma bercantum dengan  ovum. 


Cadangan


Saya mencadangkan anda mengambil Vita-E Complex Shaklee kerana ia adalah vitamin E paling lengkap di pasaran di mana ia adalah gabungan 8 jenis vitamin E dan juga mengandungi 10mg selenium semulajadi.

Berikut adalah kajian terhadap lelaki tidak subur terhadap kesan ke atas parameter air mani dan kadar kehamilan. Kajian ini tertulis di dalam jurnal "International Journal of General Medicines".


Kajian ini membuktikan bahawa tambahan selenium dan vitamin E boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat dan perlindungan terutamanya pada motilitas sperma. Oleh itu, sperma yang berkualiti dapat meningkatkan peluang telur disenyawakan dan seterusnya peluang mendapat anak lebih tinggi.

Semoga perkongsian ini dapat membantu pasangan di luar sana untuk mendapat zuriat sendiri. Saya doakan anda terus berusaha dan tidak putus berdoa. Bagi anda yang ingin dapatkan vita-E complex shaklee, anda boleh berhubung dengan saya, 

Nurul Huda MS
SID: 1001140
019 386 3460 ( SMS / WhatsApp)

Selamat maju jaya ! 😀

No comments:

Post a Comment