Sunday, September 7, 2014

Bahaya! Kesan Sampingan Shaklee - part 1

Dulu, saya cuma nak cuba-cuba je. Tak sangka pulak jadi ketagih. Kalau tinggalkan shaklee, hati rasa tak tenteram. Tapi kesannya sangat kuat. Sampaikan merebak pada yang lain. Inilah yang dipanggil #shakleeeffect.

Amalan Rohani

Amalan rohani adalah kesan sampingan utama yang saya rasakan selepas bershaklee. Mak nenek shaklee saya salu duk ingatkan tentang amalan rohani. Saya beruntung menyertai shaklee sebab banya saya dapat belajar dan sentiasa berpesan di antara satu sama. I
Love my group very much :) . 

Kesannya.....

Saya terdorong nak solat awal waktu. Ini memang sangat dituntut. Maca dulu- dulu, salu tangguhkan solat sebab nak setelkan kerja itu dan ini. Tapi dah tau tentang "bersegeralah solat" atau silat di awal waktu dan bukannya tak pernah rasa kalau dah solat rasa lega sangat sebab hal wajib dah selesai. 

Begitu juga dengan amalan sunat yang lain seperti solat sunat dan zikir. Walaupon kesannya bukan saja dalam bisnes shaklee, ia turut tempias dengan bisnes-bisnes yang lain dan kehidupan seharian. Inilah yang dikatakan rezeki yang tak disangka-sangka.

Saya sangat bersyukur dapat join shaklee di bawah group dan susur galur yang betul. Kami sangat ditekankan tentang amalan rohani ini. Kesan yang saya dapat rasakan ialah allah permudahkan jalan saya untuk melakukan urusan dalam pelbagai perkara. Betapa besarnya kasih sayang Allah pada kita. Walaupon sikit saja yang kita lakukan, tapi Allah limpahkan banyak nikmatnya pada kita. Kadang- kadang rasa termalu sendiri bila saya tak istiqomah.

Pernah kawan saya tanya macam mana saya boleh jaga anak yang suka berkepit. Nak mandi, masak, solat, makan dan ke toilet semua. Susah nak jawab soalan tu tapi saya boleh katakan Allah ilham saya cara dan jalan serta masa yang sesuai untuk lakukan semua tu. Yang penting, kene berusaha juga. Maklumla, budak kecik tak sampai stahun nak kawal macam mana.

Harap, perkongsian saya tidak disalahsangka nak tunjuk baik atau tak ikhlas nak lakukan amalan rohani disebabkan bisnes. Hanya Allah je tau niat kita. Yang penting saya nak kongsi kegembiraan saya dapat selepas serta group shaklee.

Jika ada yang berminat nak sertai kami, bolehlah hubungi saya:

Nurul Huda MS
SID: 1001140
019 385 3460 (SMS/WhatsApp)

No comments:

Post a Comment