Wednesday, October 29, 2014

Rawatan Alternatif Hentikan Selsema Dengan Cepat


Banyak tips dan petua untuk menghentikan selsema dengan cepat. Tapi ada beberapa saja yang saya amalkan dan berkesan untuk saya. Maklumla, kalo dah kene serang selsema macam air paip, mesti satu hari tu macam tak fokus. Selalunya, saya cuba fokus pasa makanan yang saya ambil.


Tips Hentikan Selsema Dengan Cepat

madu - ini adalah makanan sunnah yang banyak khasiat. Ia adalah ubat segala penyakit dan ia bersifat panas di mana ianya mampu melegakan hidung tersumbat.
air suam - ia membantu melonggarkan rongga-rongga hidung yang tersumbat.
air garam - membuang mukus dan apa saja partikal seperti toksik, pembawa allergi dan kegatalan. Yang ni je saya belom pernah cuba.
vitamin c - boleh bantu menguatkan sistem immun dan sekaligus merawat selsema dengan pengambilan 2000mg. Menurut kajian juga, bioflavonoids di salam vitamin c mengecilkan bengkak pada membran sinus dan mengurangkan simptom sinus. 
• bawang putih bertibdak sebagai antibiotik semulajadi.


Pengalaman Suami Yang Selesema Semalam

Saya mintak dia ambil supplement vitamin C Sustain Release Shaklee bersama Garlic Complex. Pagi tadi dia terlupa nak makan. Tapi, dia cakap yang selsema dia makin berkurang tanpa ubat.
Oleh kerana demam selsema sangat mudah berjangkit, saya pastikan stock vitamin C dan Garlic sentiasa ada di rumah. Jadi, jika anda berminat nak dapatkan vitamin C dan Garlic Complex Shaklee, anda boleh hubungi saya di talian di bawah.

Nurul Huda MS
019-385 3460 ( SMS/WhatsApp )
Shaklee ID: 1001140

No comments:

Post a Comment