Saturday, April 12, 2014

Susu Ibu Bagus Untuk Antibodi Anak


Baru lepas lunch dengan X-Osmet asben merangkap blaja sama-sama kat University dulu. Macam-macam borak pasal anak-anak dan parenting. Antaranya berkenaan dengan kebaikan susu ibu. Kawan kitorang ni dah 4 orang anak. So, diorang lebih berpengalaman dari kitorang la. Dia cakap,

"bagus anak minum susu badan ni. Kalau demam pon cepat baik. Kalau malam panas sket, esok dah OK"

Memang tak dinafikan bahawa susu badan dapat meningkatkan sistem immunisasi badan anak. Sudah terbukti pada anak-anak kami di mana Dania minum susu badan dan susu formula, dan adiknya Alisya minum susu badan 100% setakat berumur 5 bulan lebih. Dania kalau demam ke, selsema ke, mesti lama dan susah nak baik. Alisya pulak, kalau harini dah rasa dedar sket, saya terus breasfeed banyak-banyak dan buat teknik sponging. Esoknya dah OK dah. Saya memang tak bagi ubat pon.

Tapi jangan salah faham.. kalau saya pro pada breasfeed sekalipon, ini tidak bermakna susu formula itu tidak bagus. Cuma saya nak kongsikan pendapat saya bahawa susu ibu adalah lebih bagus dari susu formula. Dalam perjalanan saya menyusukan Alisya stakat ini, saya cuba ikuti asas penyusuan dan tips yang dikongsikan oleh ibu-ibu yang berjaya menyusukan sehingga 2 tahun. Semoga niat saya dipermudahkan untuk menyusukan sehingga 2 tahun juga.

Selain asas penyusuan dan tips yang berguna, saya juga amalkan pengambilan supplement untuk kesihatan saya. Antaranya ialah:

  •  Alfafa Complex - daun alfafa sangat terkenal sebagai milk booster. Ia diproses secara semulajadi dengan mengeringkan daunnya dahulu sebelum dimampatkan menjadi bentuk tablet. Kualitinya dijaga dari proses semaian lagi bagi menjamin khasiatnya terjaga.
  • Energizing Soy Protein - minuman soya yang sangat terkenal sebagai energy booster. Membantu ibu-ibu sentiasa dalam keadaan bertenaga selalu dan tidak patah semangat untuk teruskan penyusuan. Ia juga bantu memperbanyakkan dan memekatkan susu ibu. Soya ini juga diproses secara semulajadi iaitu dengan menggunakan air bagi menjamin kebaikan soya itu secara menyeluruh.
  • Vitalea - multivitamin untuk kesihatan menyeluruh serta bertindak sebagai energy booster.

Sebenarnya, banyak lagi vitamin tambahan yang boleh dicadangkan untuk ibu menyusu yang memberi pelbagai fungsi untuk kebaikan ibu dan anak. Jika anda inginkan tahu lebih lanjut lagi atau masih berfikir-fikir vitamin mana yang lebih sesuai untuk anda...takyah malu-malu nak hubungi saya. Insyaallah saya cuba bantu. Cepat hubungi saya dengan talian yang tertera di bawah. Saya tunggu tau !

sent via mobile
*************
Nurul Huda M S
Shaklee Independent Distributor [1001140]
019 385 3460019 385 3460 [sms/whatsApp]
http://seenicecare.blogspot.com
http://www.facebook.com/seenicecare

No comments:

Post a Comment