Friday, September 26, 2014

Kenapa Vitamin C Shaklee?

Vitamin C adalah vitamin larut air. Ia dikenali sebagai Ascorbic Asid. Vitamin C sangat diperlukan oleh badan kerana ia tidak dapat dibina sendiri secara semulajadi oleh badan. Oleh itu, Ia perlu diambil oleh melalui oral ataupun suntikan. 

Contoh sumber buah-buahan yang kaya dengan vitamin C ialah buah oren, jambu batu, belimbing, buah kiwi, strawberi dan sebagainya. Sumber sayuran pula ialah sawi, brokoli, bayam, asparagus dan banyak lagi.


Kenapa Pilih Vitamin C Shaklee?

Untuk makluman, vitamin C mudah termusnah kerana sifatnya larut air. Jadi, untuk mengekalkan khasiat vitamin C ini diserap oleh badan sepenuhnya, saya memilih vitamin C Sustain Release Shaklee. Sustain release ini bermaksud melepaskan khasiatnya ke dalam badan untuk setiap jam. Jadi, khasiat vitaminC ini dapat digunakan oleh badan secara optimum. Namun, vitamin C yang belebihan akan dikeluarkan melalui air kencing.


Rawatan Alternatif

Secara peribadi, masalah resdung dan allergik saya pada sejuk dan habuk semakin bertambah baik. Ketika demam pula, saya akan mengambilnya lebih sedikit daripada biasa dengan mematahkan untuk penyembuhan yang cepat.


Tahukah anda sebiji vitamin C shaklee bersamaan 7.5 buah oren? Jadi, kita boleh jadikan vitamin C ini sebagai sajian alternatif yang cepat memberi kesan yang baik untuk badan.

Untuk dapatkan vitamin C shaklee ini, hubungi saya:
Nurul Huda MS
SMS/whatApp 019-385 3460
Shaklee ID: 1001140

No comments:

Post a Comment