Tuesday, November 11, 2014

Bakal Pengantin Risau Kena Kurus Sebelum Kahwin Kerana Tak Nak DigelarBadak

Sebut je kahwin, semua nak cantik-cantik belaka. Dari hujung rambut sampai hujung kaki. Ada orang prioriti berbeza. Ada nak fokus kulit. Ada nak fokus rambut. Tapi yang paling femes nak kurus sebelum kahwin. Sebab takot malu  orang mengata pengantin gemuk.

Salunya bakal pengantin sanggup buat apa saja asal kelihatan cantik dan segak bergaya di hari besar mereka. Malu kot-kot orang kata macam badak tu dah satu hal. Tapi takkan la pulak nak dengar lagi orang komen berisi atau gemuk bila tengok dalam gambar kan?



Haa... Sama cantik, sama padan. Mesti nak selim melim segak bergaya macam Che Ta dan Zain Saidin kan? 


Cara Saya Nak Kurus Sebelum Kahwin Dulu.....

Eh flashback zaman dulu-dulu la plak ye. Masa tu saya blaja lagi. Saya jalan kaki je pergi balik kampus setiap hari. Masa berjalan tu dalam 15-20 minit jugak ambik masa. Tapi memang saya takde transport pon nak gi kelas.

Tiap-tiap petang pulak saya akan kayuh "strider" saya. Saya konsisten setiap petang selama 30 minit per sessi selepas balik dari kelas. Ape? Strider tu ape ye? Strider tu macam alat senaman yang kat dalam gym tu. Ade orang pakai basikal. Tapi strider ni ala-ala slide atas salji dan tangan mengayuh.

Bab makan, saya cuba elakkan makanan berlemak dan berminyak. Kalau boleh yang masam-masam dan bersup je. Salu je order air limau nipis :) . Saya banyak makan ikan dan sayur je. Daging dan ayam sekali sekala je kalau terliur sangat. Ehehe. 

Makan bulan juga saya berdiet untuk kurus sebab nak kahwin ni. Tapi jangan risau, saya ada cara untuk anda kurus dengan cepat dan selamat. Janji kita perlu jaga pemakanan, bersenam dan kuat semangat serta berdoa semoga berjaya sampai mendapat potongan badan idaman.


Bagaimana? Nak tau?

Omega Guard Shaklee boleh bantu untuk membakar lemak yang dah lama termendap dalam badan kita. Omega 3 dalam supplement ni bantu bakar kolestrol jahat. Alang-alang dah konsisten bersenam, elok sangat ambil omega guard ni. Jangan terkejut pulak jadi bijak nanti sebab ia bagus untuk otak kerana kandungannya terdapat EPA dan DHA. Tekanan darah kita insyaallah cantik. Kita boleh kurus cara sihat.

Alfafa pula sangat disarankan dalam set kurus shaklee ni. Sebab alfafa dapat buang lemak jahat yang dibakar oleh Omega Guard tadi dari badan. Bayangkan, lemak yang dah lama dalam badan tu tak keluar-keluar setelah berkurun. Dia boleh jadi toksik dalam badan kita. Bila toksik banyak dalam badan, ia boleh menghalang penyerapan nutrien yang bagus untuk badan. Agak susah la nak cantik-cantik masa hari kahwin nanti. Jadi, alfafa dapat menyahtoksik dari badan kita. 

Kalaulah saya kenal shaklee ni sejak dari dulu lagi, saya tak fikir panjang lagi nak cuba set kurus shaklee ni. Memang boleh bantu kurus dengan cepat. Sebab ia terbukti pada saya berjaya menurunkan berat 11kg selama 4 minggu selepas bersalin. Dah tentu kurus cara sihat gitu.

Cepat bertindak sekarang. Ada 3 bulan je lagi sebelum tarikh persandingan. Anda mesti tak nak orang mengata bentuk badan macam badak, kan? 

Hubungi saya:
Nurul Huda MS
019-385 3460 ( SMS/WhatsApp )
Shaklee ID: 1001140
Page: http://www.facebook.com/seenicare




Kredit: mysumber.com (gambar)

2 comments:

  1. bila nak kawin semua orang impikan keadaan paling sempurna, termasuk juga penampilan, terutma wanita la tak dinafikan lagi nak jd raja sehari kan, pasti kena rasa bak permaisuri:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, ala2 princess yang smua mata duk peratikan

      Delete