Saturday, November 15, 2014

Ikuti 5 Tips Kuruskan Badan Dengan Cepat Sebelum Jadi "Andartu"

Termenung sana, termenung sini. Duk fikir bila la aku nak kahwin ni. Takde orang nak pon kat aku. Dengan badan gemuk, bulat, montel camni, takde sape nak pandang pun.

Mak ayah kat kampung, asik duk tanya je bila aku nak kahwin. Jiran-jiran pon asik duk cakap, jangan tunggu lama-lama, nanti tak laku. Kawan-kawan kat tempat kerja sorang-sorang dah kahwin.

Hmm. Stressnya aku. 
Takkan nak jadi 'andartu' kot. Macam mana aku nak kuruskan badan dengan cepat ni. Tapi bajet ciput je. Bulan-bulan cukup-cukup je.



Tips Kuruskan Badan Cepat

1) Elakkan makanan berlemak, tinggi gula dan garam natrium.

• ini wajib untuk elakkan lambakan lemak baru masuk ke dalam badan. Gula berlebihan akan bertukar menjadi lemak. Garam berlebihan pula akan menyerap dan menyimpan air berlebihan di dalam badan. Jadi, lagi susahlah kita nak kurus.

Contoh makanan: daging merah, kek, keju, minuman bergas dan lain-lain.

2) Kurangkan pengambilan karborhidrat

• Ini khas untuk penggemar nasi. Menurut cadangan pakar nutrisi dan penurunan berat badan Kevin Zahari, nasi boleh diambil hanya segenggam sahaja. Kalau rasa belom capai berat idaman, boleh kurangkan lagi sehingga mencecah berat idaman. 

• Boleh pilih beras perang berbanding beras putih. Begitu juga pemilihan roti perang lebih bagus dari roti putih. Nak tau sebab ape? Sebab ia tinggi serat dan beri tenaga yang lama. Jadi ia bantu kita kenyang lebih lama. Takdela kita asik nak makan je kan.

Awas! Elakkan pengambilan karbohidrat segera seperti oat 3 in 1 kerana ia mungkin mempunyai gula yang tinggi.

3) Makan makanan pedas dan masam

• makanan seperti ini dapat membantut selera makan kita. Jadi, untuk mereka yang tak dapat kawal selera makan, boleh cuba tips ini.
• minuman pula boleh cuba minum air limau nipis selepas makan makanan utama. Tujuannya untuk detoks lemak dan toksin.


4) Wajib bersenam
• Kenapa wajib? Sebab waktu bersenam ni lah lemak dan kalori kita akan dibakar. Lemak-lemak yang termendap dan berkurun bertapa dalam badan kita perlu dikeluarkan.

5) Ambil supplement tambahan untuk bantu kuruskan badan dengan cepat seperti set kurus bajet di bawah.


Lecithin - ia berperanan mengemulsi lemak yang baru masuk dalam badan. Misalnye kita termakan makanan berminyak dan berlemak. Lemak-lemak jahat tadi akan diuraikan kepada molekul yang lebih kecil supaya tidak melekay pada badan kita dan mudah dikeluarkan dari badan.

Herbalax - ia berperanan untuk mencuci usus. Ia adalah untuk detoks lambakan toksin yang lama termendap di dalam usus kita. Usus yang bersih dan bebas toksin memudahkan nutrient diserap secara optima. Jadi, taklah membazir usaha kita menjaga pemakanan untuk kuruskan badan. Ketahuilah, lambakan toksin yang banyak adalah salah satu punca kegemukan.

Sudahkan anda bersedia untuk kelihatan langsing bergaya? Takkan disebabkan kita tak berusaha kita rela membujang sampai ke tua? Mesti anda taknak hidup tertekan dengan cakap-cakap jiran dan menjawab soalan mak ayah atau rakan-rakan pasal kahwin. 

Sungguh pun jodoh pertemuan adalah rahsia Allah, tapi kita tak boleh lupakan ikhtiar kita untuk mendapatkan jadoh. Kalau sebelum ni tak jadi kawin disebabkan tunang taknak sebab kita gemuk. Bertindaklah sekarang! 

Cepat, jangan tangguhkan lagi ikhtiar anda. Dapatkan set kurus bajet ini daripada saya. Insyaallah, saya akan berikan konsultasi percuma selepas belian.

Hubungi:
Nurul Huda MS
019-385 3460 ( SMS/WhatsApp )
Shaklee ID: 1001140

No comments:

Post a Comment