Sunday, November 9, 2014

Senaman Geleng-Geleng Kepala Boleh Kuruskan Badan?

Kelmarin ada orang post gamba kek. Semalam pulak, post gamba kuih. Lepas tu jeruk mangga asam boi. Pastu, harini durian crepe. Esok lusa apa tah lagi kan?

Bila dah viral kat media sosial, mulalah asik keluar je kan. Kalau orang yang tengah on diet kurus, kompom hancur diet kita.

Jadi, cara mudah jangan tekan news feed. Kalau nampak jugak, kene buat senaman geleng-geleng untuk kuruskan badan. Senaman ni abang ipar yang kongsikan dan sangat berkesan kalo nak berjaya untuk kurus. Sape-sape je mampu buat kalau nak kurus cepat.


Senaman Geleng-Geleng Tu Apa?

Haa. Nak tau? Ia adalah senaman "say NO" atau "katakan TIDAK" pada makanan yang:

• tinggi lemak
• tinggi tinggi kolestrol
• tinggi gula
• tinggi garam

Makanan-makanan sebegini boleh menyumbang pada kegemukan dan penyakit. Takkanlah sebab kita hanya tak boleh nak kawal selera makan, kita sanggup nak biarkan diri kita dalam keadaan berisiko seperti kaki dipotong, strok atau meninggal secara mengejut akibat serangan jantung. Kesian kat anak-anak kita kalau diorang masih kecil lagi.

Rasa Kurang Yakin Nak Kawal Selera Sendiri?
Takpe, kuatkan semangat. Kuat azam demi orang-orang tersayang. Setkan target kita dari awal. Kita mesti boleh. Berdoalah semoga Allah permudahkan segala urusan. 

Perlukan Bantuan Yang Lebih Mudah?
Insyaallah, saya boleh bantu anda. Saya cadangkan anda mengambil set kurus shaklee untuk bantu anda kurus. Yang penting, azam dan semangat yang kuat serta ikuti apa yang saya cadangkan nanti.

Bagaimana??
Cuba ambil Minuman ESP untuk sebagai pemberi rasa kenyang lama dan tetap bertenaga. Atau anda juga boleh mencuba Chinch Shake Mix untuk mengurangkan selera makan dan juga sebagai gantian makan.

Kalau kita rasa badan kita dah ada "spare tyre", elok sangat cuba Omega Guard yang tengah offer bulan ni. Sebab ia bantu menurunkan kolestrol dan darah tinggi. Pendek kata, boleh kikis lemak-lemak lama yang termendap dalam badan kita.

Selain tu, saya cadangkan pengambilan Alfafa. Penting untuk buang toksik dalam badan. Lemak-lemak yang dibakar oleh Omega Guard tu pon boleh dikeluarkan sekali harung. 

Jadi, kalo kita taknak ambil risiko penyakit-penyakit kronik datang pada kita, eloklah kita cuba amalkan cara hidup yang sihat. Oh ya, kalau anda nak dapatkan set kurus yang saya nyatakan tadi, jangan malu-malu hubungi saya.

Nurul Huda MS
019-385 3460 ( SMS/WhatsApp )
Shaklee ID: 1001140

2 comments:

  1. owh... say no, tadi bayangkan geleng2 kepala tu senaman sambil layan lagu tamil 'goyang kepala' tu hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehe. Masa abang ipar cakap tu pon saya duk bayang lain jugak :)
      Tapi kawal selera makan ni sangat bantu untuk diet.

      Delete