Saturday, December 21, 2013

Saya dan Shaklee Episod 1




Sempena sahut cabaran www.diaryofmuhammad.com untuk update blog hari-hari... saya cuba jugak karang entry ni kat handphone yang sangat limited function nya. Maklumlah, smartphone zaman dulu-dulu masa mula-mula keluar yang tak bape nak smart sangat la compare dengan phone zaman sekarang. Tapi tetap bersyukur, masih elok lagi dan service tak mengecewakan. Sayang sangat handphone ni. hihihi. Semangat sangat nak sahut cabaran mak shaklee saya ni, godek punya godek handphone ni, baru dapat cara nak transfer draft kat bawah ni ke online. So, keyword-keyword seo takde nak apply dah time tu. Duk tulis je entry bawah ni ikot sedap kepala pikir sambil breastfeed anak. Ni memang betol-betol cabaran ni. Si kecik newborn saya memang siang dia tak tido sangat. Asik nak berkepit je. Tapi, saya pasti, bukan saya sorang je yang super duper busy macam saya. Orang lain pon sama jugak. Tapi, diorang boleh gak berjaya. Ok lah, saya taknak bebel panjang, sebab awal-awal dah saya dah kantoi sahut cabaran sebab tak ikot tema dan tempoh 2 entry per day. So cabaran hari pertama adalah seperti berikut:

Hari #1
Entry #1: Pengenalan tentang diri anda. Gambar terbaru
Entry #2: Sakit sendi
=================================================================
Day 1 (20 Dec 2013, Jumaat): Entry 1

Salam jumaat. 
Harini saya nak cite sikit pasal saya dan shaklee. 
Sebelum tu, saya nak tempek gambar terbaru family saya. Insan tersayang dan terpenting dalam hidup saya. Opss.. malu nak  buat ayat camni ni. Nanti kene gelak dengan husband habis jadi bahan.. huhu.



Oklah, mula-mula saya cite, macam mana saya jatuh cinta dengan shaklee ni. Actually, saya hampir stahun kot try produk ni. Time tu, saya tengah cari produk untuk kurus dan cantikkan kulit. Tapi saya nak cari produk yang selamat dan takde side effect tapi berkesan. Yang penting sekali halal. Entah macamana, salu je tengok orang duk share-share kat facebook produk shaklee ni pasal vitamin semulajadi. Saya apa lagi, startla meng"google". Pastu jumpa blog mysuperkids mummy Lyna berkenaan vitamin semulajadi dan vitamin sintetik. Apa yang buat saya terpanggil sangat nak cuba produk ini ialah vitamin ni akan keluar daripada badan kita jika ia sudah cukup dalam badan kita. So, saya rasa, vitamin ni lah paling selamat dan tidak membebankan badan kita. Saya teruja sangat nak try produk ni sebab cara proses vitamin ni sangat menjaga kualiti bahan semulajadi tanpa menggunakan bahan kimia. 

Since ex-housemate saya Ida Khairani, blog mysupervitamins pon jual shaklee, saya order dari dia. Mula-mula makan, tak konsisten sangat. Tak nampak kesan. Pastu, cuba try istiqomah makan lecithin saja untuk kurus. Skali berat turun 2kg. Then lepas tu maintain. Sronok sangat time tu. Pastu bila dah nampk hasil die sikit, saya nak cuba untuk hilangkan jeragat. Ada yang share kt fb yang gla, vitamin C, vitamin E boleh hilangkan jeragat. Then saya cubalah. Hasilnye,kesan jeragat bertahun-tahun ni makin pudar. Tapi, masa tu saya tak konsisten makan. So nampak beza sikit je. Tapi yang paling ketara nampak kulit moist dan makin cerah. Sampai suami pon tegur time tu. 

Dah habis episod kulit, saya cuba pulak set untuk sihat untuk preparation saya nak pregnent. Sebab sebelum tu saya keguguran. Tapi dalam masa yang sama nak kurus jugak. Then saya contact Lyna Noh nak beli vitalea, b-complex, lecithin dan esp. Vitalea dan b complex ada asid folik so bagus untuk preparation sebelum preggie. B complex jugak boleh tukarkan makanan kepada tenaga. So, bolehla untuk kurus skali. Finally, i got pregnant Khaiyra Alisya. Alhamdulillah. Ini memang "Anak Shaklee" saya.



Oh, rasa macam dah panjang pulak entry ni. Kata nak cite sikit je. Boleh tak kita sambung lain kali. Bye, jumpa lagi... Ehehe... Eh chup !!! lupa nak bitau.. saya adalah pengedar shaklee. Untuk mendapatakan produk shaklee, boleh hubungi saya, Nurul Huda.


Independent Distributor: 
| Shaklee ID: 1001140 | Nurul Huda |
| SMS/Whatsapp: 019-3853460 | PM FB: Seenice Care |
| EMAIL: seenicecare@gmail.com |

No comments:

Post a Comment